Heukelum 1 gaat jaar uit met een nederlaag

Spoorstraat 84
4388BS
OOST-SOUBURG

Heukelum speelde zaterdag de laatste wedstrijd van 2021. Door de Corona maatregelen werd dit niet een competitiewedstrijd, maar een oefenwedstrijd tegen de nog ongeslagen koploper uit de 3e klasse D De Alblas.

Op sportpark Souburgh in Alblasserdam ontbraken Tim Verdier, Niels Labrie, Max Schaay en Sil Veltman.

Nog voordat iedereen het door had, had de thuisploeg al 1-0 gescoord. Heukelum trapte af en speelde de bal rustig rond. Een verkeerde kaats op het middenveld in de voeten van een De Alblas speler, die ervoor zorgde dat zijn medespeler Jesse Steegwijk geheel vrij voor Yoerik van't Pad kon scoren.

Na het snelle doelpunt kwam de thuisploeg er niet meer aan te pas en voerde Heukelum de boventoon. Thomas van Iperen mocht tweemaal alleen af op de keeper van De Alblas, maar speelde de bal te ver voor zich uit waardoor de keeper zijn redding kon maken. Chris van Bruggen had moeten scoren, maar raakte de bal verkeerd.

In de tweede helft werd, vanuit Heukelums oogpunt, een zuiver doelpunt afgekeurd. De keeper van De Alblas moest de bal loslaten toen hij werd gehinderd door een eigen speler. Thomas van Iperen kreeg de bal op een presenteerblaadje, scoorde, maar zag zijn goal afgekeurd door scheidrechter Roeland.

De 1-1 kwam toch op het scorebord toen Chris van Bruggen na een knappe Heukelumse aanval afrondde. Trainer Ceton paste daarna een aantal wissels toe, waardoor er minder verband in het Heukelumse spel kwam. De Alblas profiteerde en Delano van Wiltenberg maakte in de laatste minuut de winnende 2-1.

De laatste wedstrijd in 2021 werd zo met een nederlaag afgesloten. De eerstvolgende wedstrijd op het programma is de competitiewedstrijd tegen De Zwerver op 5 februari. Maar de kans dat deze wedstrijd doorgaat is miniem nu de KNVB heeft aangegeven dat de amateurvoetbalcompetitie eind januari/begin februari nog niet hervat kan worden. Dit als gevolg van de zaterdagavond afgekondigde lockdown, die groepstrainingen en oefenwedstrijden in elk geval tot en met 14 januari onmogelijk maakt.

We wachten het af, in de tussentijd hopen we dat iedereen gezond blijft!

De Alblas 1 - Heukelum 1   2-1   (1-0)
02.   1-0   Jesse Steegwijk
65.   1-1   Chris van Bruggen
89.   1-2   Delano van Wiltenberg

Heukelum: Yoerik van't Pad, Jesse van Schaik, Jeffrey van der Heiden, Wilfried Prigge, Lars van Honk, Brennan Bieri, Chris van Bruggen, Sil van Putten, Thomas van Iperen, Tim Schwebke, Joey Oudshoorn, Benjamin Meijdam, Redouan Berghout, Mats van Os en Loek van Zee.

Scheidsrechter: Ies Roeland.
Assistent-scheidsrechter:  Gerrit Kon (Heukelum).