Dames 1, de kat

Rijksweg 202 204
4255GR
NIEUWENDIJK NB

Vanmorgen kijkend uit het raam werd ik wel vrolijk. Een voorzichtig zonnetje kwam tussen de wolkjes door. Dus snel spullen gepakt en richting de Vriezewijk waar de uitwedstrijd tegen Altena Vrouwen 1 op het programma stond. Een voor ons onbekende tegenstander.

Vertrek stond gepland om 10:30. Maar kort voor vertrek kregen we al een paniek belletje, we hebben hier een aangereden kat gevonden en wat moeten we nu doen?? Tjaa wat zeg je dan zo snel. Aan de kant leggen en hier naar toe komen want we moeten vertrekken. Maar ja we keken elkaar aan en dachten hetzelfde “focus voor deze wedstrijd is weg” .

Uiteindelijk allemaal in de auto’s en we konden vertrekken. Eenmaal gearriveerd was het omkleden, wedstrijdbespreking  en prepareren voor de warming up. Onze selectie voor vandaag : Sandra, Sigrid, Kim, Ichelle, Rosa, Maureen, Chantal, Loes, June, Marloes, Demy, Heleen, Jip, Laura, Femke en Lotte. Start opstelling 4-3-3

Exact op tijd werd de bal aan het rollen gebracht. Na wat blind heen en weer getrap zagen we het al gebeuren , veel onrust aan de bal , niet even de tijd nemen om de opbouw te verzorgen etc. Na een kleine tien minuten kregen we weer enigszins grip op het spel. Na een vlotte combinatie werd onze middenveldster in de punt 16 aangespeeld. Op dat moment stond ze met de rug naar het doel en werd genadeloos afgezaagd. Penalty werd gegeven maar de bijbehorende kaart bleef in de borstzak. Resultaat knie blessure. Na verzorging restte alleen nog de penalty welke onberispelijk werd ingeschoten 0-1 . Altena ontpopte zich als een stevig voetballende ploeg waar onze lichtgewichtjes toch in combinatie met het kunstgras heel veel moeite mee hadden. Maar uiteindelijk werd nog voor de rust de 0-2 aangetekend.

Ruststand 0-2

In de rust nog even het verloop van de eerste helft proberen te bespreken, maar dit was onbegonnen werk. Wat een kippenhok , je kan je wel voorstellen dat we als begeleiding hier niet blij van werden. Maar binnen de mogelijkheden dit alsnog geprobeerd.

Vanaf de start tweede helft gaven de dames van Altena nog wat extra power. Hier wisten we zeker in de eerste tien minuten heel slecht mee om te gaan puur en alleen door de onrust. Gelukkig kon Altena dit niet echt lang volhouden en waren wij aan de beurt. Binnen 15 minuten stond de 0-3 en 0-4 op het bord waarbij gezegd moet worden dat de uitvoering hiervan van voetbal intelligentie getuigden.

Zoals ik al eerder voorzichtig had aangegeven was dit een stevige wedstrijd vol bedoelde of onbedoelde overtredingen. Resultaat was uiteindelijk wel  blessures en elke tien minuten verzorging op het veld. Maar de kaarten bleven in de borstzak. Tot “een” moment waarop de scheidsrechter het nodig vond om iemand die tachtig minuten lang onreglementair was afgestopt en hier iets van zei twee maal geel te tonen en dus rood. Tsja wat moet je dan nog zeggen.

In de laatste fase van deze wedstrijd zagen we gebeuren waar wij als elftal heel slecht in zijn , namelijk overal aandacht voor hebben wat er binnen en buiten het veld gebeurd behalve bezig zijn op die momenten met de wedstrijd. In deze georganiseerde chaos mocht de tegenstander nog terugkomen tot 2-4.

Stipt op tijd floot de scheids voor einde wedstrijd.

Conclusie van vandaag:  Als schrijver van dit epistel ben ik bewust wat negatief geweest in de hoop dat jullie ook gaan inzien dat we “alleen” niets kunnen maar het ook echt met elkaar moeten doen. Al met al zijn we blij dat we toch ook weer vandaag positieve zaken hebben gezien , waar we op kunnen voortborduren.

Eindstand 2-4