Dames 1, het spoor bijster

Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Vandaag zaterdag 30 oktober stond de tweede thuis wedstrijd op het programma. Onze tegenstander van vandaag MVV’58  VR1 . In tegenstelling tot vorige week waren de omstandigheden niet echt heel lekker. Er was behoorlijk wat nattigheid in de lucht vergezeld van een lekker koel briesje brrr.

Maar goed we doen het er maar mee. Om 11:15 was het gros verzameld en konden we richting kleedkamer om ons in het tenue te hijsen. Eenmaal aangekleed was het de beurt aan Fred om te starten met onze wedstrijd bespreking. Zoals we dat van hem kennen was dit enthousiast, gedreven en helder. Voorafgaand aan de wedstrijddag was er een heel goede training avond geweest dus we mochten wat van de groep verwachten vandaag.

Aansluitend konden we naar het B veld om de warming up te beginnen, dit alles onder het genot van een lekker fris regentje voor de broodnodige zuurstof. Onze selectie voor vandaag : Sandra, Sigrid, Kim, Heleen, Maureen, June, Jip, Pien, Loes, Demy, Ichelle, Donna, Chantal, Marloes en Laura. Start opstelling 4-3-3

De scheidsrechter voor vandaag Adriaan van Steenis liet de bal lekker op tijd aan het rollen brengen. Zoals het strijdplan voor vandaag vroeg was het direct de tegenstander onder druk en vast zetten, resultaat was binnen 5 minuten de 1-0 en 2-0 op het bord. Betere start kun je niet wensen. Dan mag je verwachten dat dit veel vertrouwen geeft en we vanuit die wetenschap ook rustiger gaan voetballen. Ondanks dat gegeven werd het een beetje erg slordig. Maar uiteindelijk werd het net nog vier keer gevonden voor de rust waarvan twee afgekeurd voor buitenspel. De scheids had zijn horloge niet bij zich en floot na 40 minuten voor thee tijd.

Ruststand 4-0

Tijdens de rust nam Fred even de gelegenheid om zijn mening over deze eerste helft te geven. Aldus gemotiveerd  was het weer naar buiten om te beginnen met de tweede helft. Het balletje werd weer aan het rollen gebracht , en we gingen er eens goed voor zitten, om eens te zien of we verbetering gingen zien. Nou dat werd al snel duidelijk , niets lukte meer maar dan ook werkelijk helemaal niets, we waren het spoor totaal bijster. Rest mij dan ook alleen nog te vermelden dat we nog twee maal een bal in het netje van de tegenstander wisten te krijgen. Ook nu werd in eendrachtige samenwerking met de grens lekker op tijd afgefloten.

Conclusie van vandaag:

Er zijn nu 4 competitie wedstrijden gespeeld en we zijn er nog niet in geslaagd om in elk van die wedstrijden een acceptabele tweede helft op de mat te leggen. Hier ligt zeker nog huiswerk te doen. Natuurlijk heb je dit soort wedstrijden ertussen zitten , dus snel vergeten en drie punten schrijven samen met zes goaltjes. Ook wij als begeleiding moeten soms ook ondanks dat het frustrerend is ons er bij neerleggen. Niet meer achterom kijken maar alleen vooruit. Rest mij alleen te zeggen kom trainen en verzorg jezelf goed .

Eindstand 6-0