Dames 1, vrouwenhemel

Nieuwe Kozakken Stoep 1
4251PN
WERKENDAM

Op deze prachtige zaterdagmorgen was het om 10:30 verzamelen op sportpark "De Vriezenwijk" , om onze eerste uitwedstrijd te spelen in dit geval tegen Kozakken Boys VR1 in Werkendam, in de regio ook wel bekend als de Vrouwenhemel.

Afgelopen week had ik al even vermeld welke nieuwe aanwas we mochten verwelkomen. Maar had even vergeten dat de begeleiding was uitgebreid met Britt, dus bij deze Britt nog van harte welkom en veel plezier.

Eenmaal gearriveerd was het omkleden en prepareren voor de warming up. En je gelooft het niet maar een van onze speelsters was haar voetbalschoenen vergeten. Bij het spelletje voetbal is het wel handig dat je dan ook voetbalschoenen aan hebt. Gelukkig had onze gastheer nog een grabbelton waar nog een bruikbaar paar in zat.

Onze selectie voor vandaag : Sigrid, Kim, Ichelle, Rosa, Maureen, Donna, Chantal, Loes, Marloes, Demy, Heleen, Jip, Pien en Lotte. Start opstelling 4-3-3

Keurig op tijd konden we van start gaan. Onze tegenstander rook direct bloed en ging fel in de aanval waarbij we een aantal keren door goede reddingen de nul konden houden. Maar na een slecht omschakel moment was het toch een speelster van Kozakken Boys die er doorheen slipte.

Onze keepster kwam iets te laat uit, haar restte maar een ding dat was neerleggen. Deze actie werd uiteraard beloond met een penalty. Hier kwam ze nog goed weg want deze overtreding had een donkerrood randje. Maar goed hierdoor kwam de 1-0 op het bord.

Gelukkig werden we wakker en begonnen we te doen wat we besproken hadden , rustig blijven en de combinaties zoeken. Nou die kregen we te zien. Dit resulteerde zonder overdrijven in een Heukelum gala voorstelling. Alles lukte en we liepen gemakkelijk weg naar een 1-6 voorsprong. Het was een bevrijding voor de Kozakken Boys dames toen de scheids uiteindelijk voor thee tijd floot.

Ruststand 1-6

Nadat in de rust door Fred nog even de puntjes op de I werden gezet en wat wisselingen te hebben aangebracht zouden we de opgaande lijn moeten doorzetten. Tweede helft gingen we echter heel slap en totaal geen concentratie van start waardoor onze tegenstander nog enigszins aan voetballen toe kwam. Dit is bij ons het beruchte “Heukelums kwartiertje” maar dan in negatieve zin.

Een  klein lichtpuntje was dat we de laatste 10 minuten op ons tandvlees toch nog een poging hebben gewaagd om te gaan voetballen. Helaas te laat

Conclusie van vandaag:  Een voldoende voor de eerste helft waarbij de opdrachten naar behoren werden uitgevoerd. Een hele slechte start van de tweede helft waarbij pijnlijk duidelijk werd dat we conditioneel en in mentale veerkracht nog niet zijn waar we willen zijn. Maar wij als technische staf geloven in jullie, de potentie is aanwezig en we gaan er samen iets moois van maken. Kortom een heel leerzame wedstrijd in al zijn aspecten.

Eindstand 1-6