Heukelum 3 terug op aarde

Sportstraat 1
4153AJ
BEESD

De verwachtingen waren hoog om 14:30 op de Sportstraat in Beesd. Zowel Beesd 2 als v.v. Heukelum 3 waren nog ongeslagen, en ook al was het nog te vroeg om te spreken van een kampioenswedstrijd, werd deze wel zo benaderd door een groot deel van Heukelum 3.
De speech van Bas Bel alvorens de wedstrijd begon was indrukwekkend, a la Martin Luther King inspireerde hij zijn team met het: Wij hebben een droom.

Helaas kon niet iedereen aanwezig zijn bij de speech. Zowel onze gelegenheidsaanvaller Yassin als onze Carlo en Raymon kwamen verlaat. Helaas zorgde dit wel voor een rommelig begin. Deze 3 mannen werden na een aantal minuten spelen ingebracht en het spel werd er niet beter op.

Al kon Heukelum aan het begin nog aardig mee, we merkten al snel dat het effect heeft om 2 dagen in de week intensief te trainen. Een partijtje op kleine goaltjes op een donderdag (soms wel op heel hoog niveau), zorgt er niet voor dat je op hetzelfde niveau bent als een B selectie van het grote v.v. Beesd.

Er valt ook niet heel veel over de wedstrijd te zeggen, naast een (bijna) kans van Stijn in de eerste helft na een puike voorzet van Purrel Fränkel a.k.a. Frank van Honk, waren er nauwelijks kansen te zien.

Tijdens de rust stond het 2-0, en na 90 minuten stond het 4-0. Om eerlijk te zijn hadden het er veel meer kunnen zijn, want vooral de 2e helft werd ons VVH 3 compleet overlopen. Vooral na de tactische omzetting van de trainer van 2 naar 3 spitsen, kreeg 'Bisde' nog meer ruimte en zelfs loopwonders Raymon van Wijk, Jari Hobo en Joeri Heeres kregen het niet meer aangelopen.

Wel was het weer gemakkelijk om de wekelijkse titels weg te geven.

Pupil van de Week: Mark Bel, wegschieten van de bal (wel eens eerder gebeurd, ik zie een patroon in de uitwedstrijden)
Zaag van de Week: Frank van Honk, vloerde zichzelf na een sierlijke actie
Man of de Match: Jesse van Schaik, veel mooie reddingen
Jarno van de Week: Jesse van Schaik, ook weer een terugspeelbal volledig verkeerd ingeschat en de bal verkeerd getimed, waardoor de bal over de lijn rolde.

Volgende week treffen we Meerkerk 5, het oude Meerkerk 3 op de Vriezenwijk. Een mix van jonge jongens (heel weinig jonge jongens) met oude vedettes.

Heukelum 3 zal wat rust nemen en de trainer heeft al aangegeven dat we dinsdag weer vrij mogen nemen. Ik denk dat de spieren van menig VVH 3 speler dat goed kunnen gebruiken.