Heukelum 3 geeft sinterklaas cadeautjes weg

Nieuwe Rijksweg 8
4128BN
LEXMOND

Na weer 2 weken rust mochten we het groene kunstgras veld betreden tegen V.V. Lekvogels 3. De wedstrijd was om 14:30 op sportpark het Bosch in Lexmond. Het was nat en fris weer. We misten een paar toppers zoals: Stijn, Bas, Ricardo, Mark, Joeri en Frank.

Bas had gelukkig op vrijdag 26 november nog even een paar black friday deals gesloten, waardoor we Marijn, Siebrecht, Roelof en Thijs mochten verwelkomen.

We begonnen de wedstrijd met 2 centrale verdedigers met een gemiddelde lengte van 1,60 meter. Dit was in het begin nog even wennen. Na een rommelige beginfase wist Jesse ons toch op 0-0 te houden. Hierna begonnen we kansen te creëren. Waaronder Patrick met een mooie aanname en een gevaarlijk schot. Raymon met een geweldig afstandsschot die richting de lat van het vangnet ging.

Hierna had Patrick ook een mooi schot, maar de keeper van V.V. Lekvogels stond goed te keepen. Vlak voor het rust signaal kreeg V.V. Lekvogels een hoekschop. Jesse dacht dat hij op beach volleybal zat en had een mooie smash in huis, hierdoor gingen we de rust in met een 1-0 achterstand.

In de rust pepte Jelmer “onze trainer” ons nog even goed op. Want alles was nog mogelijk!

We kwamen uit een warme kleedkamer, waar Koen achtergelaten is. We begonnen de tweede helft met 3 nieuwe spelers. Zo kwamen Siebrecht, Roelof en Thijs in het veld. Helaas had de peptalk van Jelmer weinig nut gehad want we kwamen snel op 2-0. Hierna kreeg V.V. Lekvogels een vrijetrap na een harde overtreding en deze  schoten ze beeldschoon in de kruising 3-0. Na deze tegenslagen zakte onze moed in de schoenen. We moesten nog een lange tweede helft spelen. We kamen op 4-0 achter, maar we hadden ook nog een lichtpuntje. Onze Carlo die hem mooi over de keeper heen schoot 4-1. We konden helaas geen comeback maken en we kregen weer de volgende tegenslag te verduren 5-1. Vlak voor het einde maakten V.V. Lekvogels nog de 6-1.

We zullen onze wedstrijd evalueren en kijken wat we in ons tactische spel kunnen verbeteren. Wellicht dat Jesse nieuwe handschoenen gaat kopen.

Volgende week treffen we LRC 5 op sportpark De Vriezenwijk om 12:15. We zullen ons optimaal voorbereiden en de 3 punten in Heukelum houden!

Hieronder de uitslagen van de wekelijkse verkiezingen:
ZvdW Jelmer (zware overtreding rond de middelcirkel)
PvdW Stijn (net afzeggen voor de wedstrijd)
JvdW Jesse (smashen van de bal in eigen doel)
Motm Jesse (toch nog wel goed gekeept buiten de fouten om)