Puntendeling met Sleeuwijk

4254XC
SLEEUWIJK
tel. 0183-301924

Heukelum hengelde zaterdag in Sleeuwijk het eerste punt van deze competitie binnen en is van de hatelijke nul af. De 1-1 tegen Sleeuwijk had in de tweede helft nog omgezet kunnen worden in winst, maar zover kwam het niet.

Met Sil van Putten en Benjamin Meijdam in de basis kon trainer Jerome Ceton zaterdag eindelijk weer eens aan het zelfvertrouwen van de ploeg werken. De van een blessure teruggekeerde Thomas van Iperen nam plaats op de bank.

De beginfase van de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op het middenveld. Heukelum had voorin de grootste moeite om de bal vast te houden. Spits Tim Schwebke stond tegen de boomlange Sleeuwijk verdediger Ruben Siland en moest het door de lucht veelal afleggen.

Sleeuwijk had optisch een overwicht, maar deed daar weinig mee. De thuisploeg haalde enig gevaar uit spelhervattingen. Tot driemaal toe werd na een hoekschop of vrije trap naast het doel van Yoerik van't Pad gekopt. Eerder was Tim Schwebke met een pass weggestuurd, maar Sleeuwijk keeper Dekker was eerder bij de bal.

Halverwege de eerste helft begon Heukelum wat meer aan te dringen. Toch enigszins uit het niets kwam de 0-1 op het scorebord. Een Heukelumse corner verraste Sleeuwijk verdediger Naut Turhoofd, die de bal via zijn lichaam achter de Sleeuwijkse doellijn zag verdwijnen, 0-1.

Na de kantwissel werd Heukelum verrast met de gelijkmaker. Petar Mecic werd diep gestuurd en haalde vanaf de punt van het strafschopgebied uit. Zijn inzet ging door de benen van Tim Verdier en verdween buiten bereik van Yoerik van't Pad in de linker benedenhoek van het Heukelumse doel.

Na het Sleeuwijkse doelpunt nam Heukelum het initiatief over. Sil van Putten liet zich meer in de aanval gelden. Het leverde verschillende kansen op voor Benjamin Meijdam, Wilfried Prigge, Sil van Putten en Tim Schwebke. Het enige weerwoord van Sleeuwijk kwam uit een corner toen naast werd gekopt.

Benjamin Meijdam had een minuut voor tijd de winnende op zijn schoenen. Meijdam schoot een volley over het doel waardoor een eindtand van 1-1 werd genoteerd. Een gelijkspel waar voor Heukelum zeker meer in had gezeten.

Komende zaterdag staat een thuiswedstrijd op het programma. Dan komt De Zwerver op bezoek. Tegen de ploeg uit Kinderdijk wordt om 14.30 uur afgetrapt op De Vriezenwijk.

> Kllk hier voor de foto's van deze wedstrijd

Sleeuwijk 1 - Heukelum 1   1-1   (0-1)
34.   0-1   Eigen doelpunt
47.   1-1   Petar Micic

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Max Schaay, Lars van HonkGele kaart, Joey Oudshoorn ('85. Thomas van Iperen), Chris van Bruggen ('75. Brennan Bieri), Tim Schwebke, Sil van Putten, Jeffrey van der HeidenGele kaart ('80. Niels Labrie), Benjamin Meijdam en Wilfried Prigge.

Sleeuwijk: Corné Dekker Paul den BravenGele kaart, Toine van der Pijl, Ruben Siland, Bratley de Boon, Akram Mahamed, Jeffrey Molhoek, Petar Micic (Lars van Maastrigt), Naut Struhoofd (Dylan van de Pluijm), Lennard Pierhagen (Ton Drost) en Maik Kemmeren.

Scheidsrechter: Youri Kuipers.
Grensrechters: Gerrit Kon (Heukelum en Niels van Dalen (Sleeuwijk).
Toeschouwers: 130.