Puntendeling met Drechtstreek

Drechtstreek 1

Damien Vereecken
Bastian van Beest (schot)

2e klasse F

20 november 2021 14:30

J. Molenaar

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Voor de tweede maal in de historie werd er zaterdag vanaf de Vriezenwijk een volledige wedstrijd live uitgezonden. Via Facebook konden supporters de wedstrijd tegen Drechtstreek volgen. En zeker uniek in de regio, werd de wedstrijd van vakkundig live commentaar voorzien door Harrie Bel en Bastiaan van Iperen.

Vanwege de Corona-maatregelen mochten toeschouwers niet aanwezig zijn. Toch waren er een aantal toeschouwers aanwezig in de vorm van geblesseerde, geschorste spelers, begeleiders, bestuursleden, vrijwilligers en ook de pers was aanwezig. Een aantal supporters had positie gekozen op de Groeneweg om de wedstrijd vanaf de openbare weg te volgen.

Heukelum trad aan zonder de geschorste Brennan Bieri, die de laatste wedstrijd van zijn schorsing uitzat en Joerik van't Pad, die afgelopen week ziek was geweest. Van't Pad werd vervangen door keeper Ron de Nijs. Ook verdediger Niels Labrie ontbrak in de selectie. Labrie werd afgelopen week vader van een dochter.

Zoals het een wedstrijd onderin de competitie betreft, werd het een wedstijd van matige kwaliteit. Beide ploegen grossierden in slordigheden, balverlies en onnauwkeurige passes. Ook de echte kansen waren in de eerste helft op een hand te tellen. De bezoekers waren nog het dichtste bij een doelpunt toen een inzet op de lat boven Ron de Nijs belandde.

In de tweede helft viel er meer te beleven. Nadat eerst Drechtstreek gevaarlijk was met een schot in het zijnet, nam Heukelum het heft over. Jeffrey van der Heiden zag zijn inzet in het zijnet belanden en Benjamin Meijdam trof zelfs de paal. Sil van Putten was wel succesvol, hij zette Heukelum op 1-0 voorsprong met een geplaatste inzet.

Heukelum verzuimde vervolgens om de wedstrijd te beslissen. En zoals zo vaak, krijg je dan de deksel op de neus. Vijf minuten voor tijd kreeg Drechtstreek een vrije trap op zo'n 35 meter van het Heukelumse doel. De vrije trap bleef hangen en buiten bereik van doelman De Nijs door Bastian van Beest ingeschoten.

Na de 1-1 kregen beide ploegen nog een flinke kans op de winst. Benjamin Meijdam had geen succes van dichtbij en aan de andere kant redde Ron de Nijs in een twee tegen één situatie. Het uiteindelijk gelijkspel leverde beide ploegen weinig op in strijd tegen de onderste plaatsen.

Waar Heukelum en Drechtstreek onderin staan, viel er bovenin de 2e klasse F een beslissing in de eerste periode. Deze werd gewonnen door Wieldrecht. De ploeg kwam zelf niet in actie, vanwege Corona, maar zag concurrent GJS gelijkspelen in Gorinchem bij SVW.

Volgende week staat om 14:30 uur de uitwedstrijd tegen Altena in Nieuwendijk op het programma. Opnieuw zullen er geen de toeschouwers aanwezig mogen zijn.

> Klik hier voor de liveregistratie op Facebook en bekijk de volledige wedstrijd

Heukelum 1 - Drechtstreek 1   1-1   (0-0)
53.   1-0   Sil van Putten
85.   1-1   Bastian van Beest

Heukelum: Ron de Nijs, Tim Verdier, Max Schaay, Lars van HonkGele kaart, Joey Oudshoorn, Chris van Bruggen ('72. Thomas van Iperen), Tim Schwebke, Sil van Putten, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam ('90. Sil Veltman) en Jeffrey van der Heiden.

Drechtstreek: Marvin Straver, Jorn van Drimmelen (Nigel de Deugd), Patrick Kunst (Mart Wielaard), Justin Blaauw (Joey d'Haan, Bastian van Beest), Mark Kunst, Job van Vliet, Koen Lighaam, Shujendy Martis, Marco Vrolijk, Dion Warner en Damien VereeckenGele kaart.

Scheidsrechter: Jerry Molenaar.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en Mark Stoevenbeld (Drechtstreek).
Toeschouwers: Circa 20 personen aan gebleseerde, geschorste spelers, begeleiders, vrijwilligers en pers. Een aantal Heukelum-supporters bekeken de wedstrijd vanaf de Groeneweg.