Heukelum wacht nog op de eerste punten

GJS 1

Youri Bos
Ghilles Sedik
Stef Kamp (schot)
Ben Vissers (schot)

9 oktober 2021 14:30

M. Klaare

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum zit nog in de wachtkamer voor de eerste punten van dit seizoen. Daar kwam zaterdag tegen GJS op De Vriezenwijk geen verandering in. De ploeg van trainer Ceton liet het vooral in de beginfase van de wedstrijd liggen en verloor met 0-2.

Afwezigen zaterdag waren Niels Labrie (ziek) en Thomas van Iperen (blessure). Positief is dat op de bank onder anderen Sil van Putten en Benjamin Meijdam plaats namen. Beiden herstellende van een blessure.

Heukelum begon veel te slap aan de wedstrijd. Binnen twaalf minuten had het feller spelende GJS, waar oud Heukelum trainer Marco Verbeek ambitieus de scepter zwaait, via Stef Kamp en Ben Vissers al twee doelpunten gescoord. Beide keren door niet goed ingrijpen door de Heukelumse verdediging. Daarmee was er gelijk voor de eindstand getekend.

Gaandeweg de eerste helft beet Heukelum wat meer van zich af, maar het spel bleef matig en echt goede kansen leverde het niet op. Yoerik van't Pad moest nog eenmaal optreden bij een inzet van GJS, met succes.

Na rust maakte Sil van Putten zijn rentree op het Heukelumse hoofdveld. Dat bracht meer evenwicht in het Heukelumse spel wat meer grip kreeg op het spel van de gasten. Ook de latere invalbeurt van benjamin Meijdam kwam dit ten goede.

Over en weer waren er wat kleine kansen. Heukelum liet zich via Van Putten gelden bij een vrije trap, die over het doel van GJS verdween. Datzelfde lot had een kopbal van Tim Schwebke. Opnieuw Van Putten kwam een teenlengte te kort om een voorzet binnen te glijden. Een echte vuist kon Heukelum niet meer maken waardoor de overwinning van de gasten nooit serieus in gevaar kwam.

Komende zaterdag staat wedstrijdnummer vier van de competitie op het programma.  Dan gaat Heukelum op bezoek bij Sleeuwijk. De wedstrijd begint om 15.00 uur op Sportpark De Roef in Sleeuwijk

Heukelum 1 - GJS 1   0-2   (0-2)
10.   0-1   Stef Kamp
12.   0-2   Ben Vissers

Heukelum: Yoerik van't Pad, Sil Veltman ('46. Sil van Putten), Tim VerdierGele kaart, Max Schaay, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Chris van BruggenGele kaart, Tim Schwebke, Brennan Bieri ('74. Benjamin Meijdam), Wilfried Prigge en Jeffrey van der Heiden.

GJS: Raymond den Haan, Remco de Bruijn, Niels Hofman, Julien Dorrepaal, Stef Kamp, Sjors Hendriks, Jan Paul Nieuwesteeg (Björn Barten), Ben Vissers, Youri BosGele kaart, Ghilles SedikGele kaart (Fadelme Elonga) en Rob van den Boom (Joost Haggenburg).

Scheidsrechter: Mike Klaare.
Grensrechters: Gerrit Kon (Heukelum en Mark Coenraads (GJS).
Toeschouwers: 100.