Gehavend Heukelum verliest van Arkel

Parallelweg 2
4241XS
ARKEL

Een sterk gehavend Heukelum verloor zaterdag met 4-0 van Arkel. Waar Heukelum nog wel grote kansen kreeg op de openingstreffer werd verder een kansloze wedstrijd gespeeld.

Het team van Jerome Ceton kwam in Arkel zwaar gehavend ten tonele. Naast Benjamin Meijdam en Brennan Bieri, die door een schorsing aan de kant moesten blijven, waren Lars van Honk en Tim Schwebke op vakantie en dus afwezig. Het ontbreken van deze vier basiskrachten bleek deze zaterdag teveel van het goede. Dit ondanks dat aanvoerder Sil van Putten na een blessure weer acte de préséance gaf.

Het begin zag er nog rooskleurig uit voor Heukelum. Trainer Ceton had Thomas van Iperen en Joey Oudshoorn in de aanval gezet. Van Iperen liet een grote kans onbenut om Heukelum op voorsprong te zetten en ook Sil van Putten was dichtbij een doelpunt.

Toen Arkel spits Van Horik na een half uur de score opende en tien minuten later opnieuw het Heukelums net trof, stond Heukelum met 2-0 achter en leek de wedstrijd al gelopen.

Enige hoop dat Heukelum na de thee als herboren uit de kleedkamer zou komen, was al snel vervlogen. Opnieuw Van de Horik scoorde en zette daarmee zijn totaal van deze wedstrijd op drie doelpunten.

In de slotfase mistte de ingevallen Redouan Berghout een grote kans, toen hij Arkel keeper Van Baalen op zijn weg vond. Waar Berghout niet scoorde was de tegenaanval van de thuisploeg wel succesvol. Arkel invaller Siep Meerbach bracht de eindstand op 4-0.

Een teleurstellende wedstrijd waarbij Heukelum opnieuw zijn wonden moet likken. De afwezigheid van teveel belangrijke krachten brengt het team aan het wankelen. Het is daarom uiterst belangrijk dat de ploeg compleet en fit is om degradatievoetbal te ontwijken.

Positief daarin is dat de teams in 2F nog dicht bij elkaar staan en iedereen van iedereen punten kan pakken. Hiernaast kon trainer Ceton zaterdag opnieuw een aantal jongelingen laten ruiken aan aan het voetbal op 2e klasse niveau. Iets wat in de toekomst zeker zijn vruchten zal afwerpen.

Komende zaterdag is een rustdag ingelast en komt Heukelum niet in actie.  Zaterdag 20 november staat een wel heel belangrijke wedstrijd op het programma, dan komt rode lantaarn dager Drechtstreek op bezoek in Heukelum. Om 14.30 uur zal er worden afgetrapt op De Vriezenwijk.

Arkel 1 - Heukelum 1   4-0   (2-0)
30.   1-0   Corné van Horik
40.   2-0   Corné van Horik
60.   3-0   Corné van Horik
70.   4-0   Siep Meerbach

Heukelum: Yoerik van't Pad, Sil Veltman ('46. Redouan Berghout), Tim Verdier, Max Schaay ('82. Loek van Zee), Niels Labrie, Joey Oudshoorn, Chris van Bruggen, Sil van Putten, Wilfried Prigge, Thomas van Iperen en Jeffrey van der HeidenGele kaart ('75. Stan Looijen).

Arkel: Nick van der Stam, Stefan van Hulst, Yoeri de Jong, Robin Vogel, Bjorn van Hoogdalem, Corné van Horik, Remie Schuurman-van Klaveren (IJsbrand van Eldik), Dyan Verschoor, Sander Dekkers (Siep Meerbach), Jesse Hoogewoning (Miguel Verbeek) en Jari van Baalen.

Scheidsrechter: Stef Bogers.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en Michel de Bruin (Arkel).
Toeschouwers: 150.