Heukelum delft onderspit tegen Tricht

Tricht 1

Luke van Dijken (intikker)
Joran Smit (afstandschot)
Assist: Tim Schwebke
Ramon van Soelen (schot)

25 september 2021 14:30

J. Molenaar

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum heeft een slechte start gemaakt in de competitie. Op De Vriezenwijk was het bezoekende Tricht zaterdag met 1-3 te sterk.

Beide teams maakten er een matige wedstrijd van. Tricht liet zich inzakken en Heukelum was aanvallend onmachtig. Dit zeker door het ontbreken van Ferry Meijdam en Sil van Putten. Meijdam moet vanwege een hernia noodgedwongen stoppen en Van Putten staat nog aan de zijlijn door een blessure.

De bezoekers hadden zaterdag een flits-start. Met twee tegendoelpunten in ruim een kwartier moest Heukelum een snelle 0-2 achterstand slikken. Bij de 0-1 was Tricht speler Luke van Dijken aan de aandacht van Brennan Bieri ontsnap en kon een voorzet intikken. De 0-2 was er een om in te lijsten. Joran Smit schoot van zo'n vijfentwintig meter de bal achter een kansloze Yoerik van't Pad.

Heukelum creëerde 'kansjes' via twee kopballen van Wilfried Prigge en een te slap schot van Brennan Bieri. Vlak voor rust bracht Thomas van Iperen de spanning terug. Na een diepe bal van Tim Schwebke lobde Van Iperen de bal over de keeper in het doel.

Na rust zou Heukelum de rug rechten, zo was de verwachting. Maar dat liep even anders. Met een tweede gele kaart werd Jeffrey van der Heiden van het veld gestuurd door scheidrechter Molenaar, en mocht Heukelum met tien man verder. Het veranderde weinig aan het spelbeeld, Heukelum had balbezit en Tricht was gevaarlijk in de omschakeling.

Tricht profiteerde meteen en Ramon van Soelen schoot vanaf de punt van de zestien keurig in de linker hoek buiten bereik van Yoerik van't Pad, 1-3. Thomas van Iperen leek snel de aansluiting op zijn schoen te hebben, maar keeper Kok pareerde zijn inzet.

Valk voor tijd kreeg Tricht de uitgelezen mogelijkheid om de voorsprong verder uit te bouwen toen Wilfried Prigge in de Heukelumse defensie aan de noodrem trok. Yoerik van't Pad keerde echter knap de strafschop van Tricht speler Joran Smit.

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen SVW op het programma. De Gorinchemse streepjes wonnen afgelopen zaterdag met 2-4 van Drechtstreek. De wedstrijd begint om 14.30 uur op Sportpark Molenburg.

Heukelum 1 - Tricht 1   1-3   (1-2)
08.   0-1   Luke van Dijken
16.   0-2   Joran Smit
45.   1-2   Thomas van Iperen
57.   1-3   Ramon van Soelen

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim verdier, Max Schaay ('80. Stan Looijen), Lars van Honk, Chris van Bruggen ('57. Joey Oudshoorn), Tim Schwebke, Brennan BieriGele kaart ('46. Sil Veltman), Wilfried PriggeGele kaart, Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden2 gele kaarten.

Tricht: Jesse Kok, Tim Schook, Luuk Monker, Harm van Brenk, Owen Hol, Luke van Dijken, Ramon van Soelen (Arjan Hakert), Gerjan van Haarlem (Pepijn Lambregts), Tim van Dijken, René van Soelen en Joran Smit (Sander Kars).

Scheidsrechter: Jerry Molenaar.
Grensrechters: Gerrit Kon (Heukelum en Jan van Toorn (Tricht)
Toeschouwers: 150.