4-1 overwinning op De Zwerver

De Zwerver 1

Benjamin Meijdam (intikker)
Redouan El Akchaoui (schot)
Brennan Bieri (intikker)

23 oktober 2021 14:30

A.H. van Rijnsbergen

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Waar er vorige week tegen Sleeuwijk al meer dan één punt in zat, werd het zaterdag op De Vriezenwijk tegen De Zwerver eindelijk een driepunter. En hoe! Vooral in de tweede helft overklaste Heukelum de gasten uit Kinderdijk. Met twee grote uitblinkers: Benjamin Meijdam die een hattrick scoorde en Sil van Putten die garant stond voor vier assists.

Jerome Ceton liet Thomas van Iperen, na zijn blessure, weer in de basis beginnen. Chris van Bruggen kreeg hierdoor een plaatsje op de bank.

De opening van de wedstrijd was niet heel spannend. De bezoekers uit Kinderdijk hadden meer balbezit, Heukelum gokte op de omschakeling. Vooral bij aanvang was het spel van beide teams erg slordig te noemen. Elkaar aanspelen, timing van spelen en het kaatsen waren veelvuldig onzuiver.

In de beginfase moest Yoerik van't Pad een inzet loslaten en tot corner verwerken. De corner werd voorlangs gekopt. De Zwerver had optisch een overwicht, maar Heukelum was veruit de gevaarlijkste ploeg en leek ook op voorsprong te komen toen Sil van Putten in combinatie met Benjamin Meijdam door de defensie van De Zwerver combineerde. Het feestje ging niet door omdat grensrechter Korteweg de vlag omhoog gooide en scheidrechter Van Rijnsbergen het signaal overnamen. De leidsman stond overigens voldoende kort op het spel om zelf te kunnen oordelen.

Halverwege de eerste helft moest Thomas van Iperen geblesseerd het veld verlaten. Brennan Bieri verving hem. Scheidrechter Van Rijnsbergen negeerde eerst de geblesseerde Van Iperen die op de grond was gaan zitten. Het liet zien dat scheidsrechter af en toe vreemde beslissingen nam. Duidelijke overtredingen werden met regelmaat door de leidsman weggewoven.

Nog voor de rust kwam Heukelum op voorsprong. Sil van Putten vond bij een voorzet de vrijstaande Benjamin Meijdam, die van dichtbij door benen van de keeper de 1-0 scoorde. Lang duurde de Heukelumse voorsprong niet. Een afgeslagen aanval werd door Redouan El Akchaoui van zo'n twintig meter om Yoerik van't Pad gekruld, 1-1

In de tweede helft overklaste Heukelum de gasten, die eerst nog wel een kans voorlangs het Heukelumse doel zagen verdwijnen. De Heukelumse dreiging kwam vooral van de rechterflank waar Sil van Putten een ware plaag was voor de Kinderdijkse verdediging.

Kansen stapelde elkaar op. Joey Oudshoorn zag, na een fraaie passeeractie op de achterlijn, zijn inzet voorlangs gaan. Tim Schwebke stuitte alleen op de keeper van De Zwerver, toen deze zijn lobje onderschepte. Een fraaie actie van Sil van Putten ging net voorlangs. Een Heukelumse score kon niet uitblijven en zo tekende in de zestigste minuut Benjamin Meijdam voor de dik verdiende 2-1. Sil van Putten onderschepte op het middenveld de bal en zette via een één-tweetje met Tim Schwebke Benjamin Meijdam vrij voor de keeper, die geen moeite had om zijn en Heukelums tweede doelpunt binnen te tikken.

Onder leiding van Sil van Putten ging Heukelum door met kansen creëren. Nog geen zes minuten later lag de bal opnieuw in het doel van De Zwerver. Van Putten kopte op Benjamin Meijdam die in het strafschopgebied de bal prachtig meenam en de 3-1 langs de keeper schoot. Meijdam complementeerde daarmee een hattrick.

Het slotakkoord was voor Brennan Bieri. Opnieuw een aanval over rechts waarbij Sil van Putten zijn tegenstander fraai passeerde door om zijn tegenstander heen te spelen. Van Putten vond de bij de tweede paal vogelvrij staande Brennan Bieri. De 4-1 was een feit.

In de laatste twintig minuten had de score nog verder kunnen oplopen als Tim Schweke en Brennan Bieri bij de tweede paal iets scherper waren geweest, of als een fraaie kopbal van Benjamin Meijdam een beter lot had getroffen dan de paal.

Al met al een dik verdiende overwinning voor Heukelum met een opgaande lijn qua veldspel en resultaat. Het was voor de Heukelumse supporter genieten afgelopen zaterdag.

Komende zaterdag staat er een uitwedstrijd op het programma in Wijk- en Aalburg. Dan zal Heukelum op het hoofdveld van sportpark de Ebbe aantreden tegen Wilhelmina'26.

Heukelum 1 - De Zwerver 1   4-1   (1-1)
40.   1-0   Benjamin Meijdam
45.   1-1  Redouan El Akchaoui
60.   2-1   Benjamin Meijdam
66.   3-1   Benjamin Meijdam
70.   4-1   Brennan Bieri

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Max SchaayGele kaart, Lars van Honk, Tim Schwebke, Sil van Putten, Joey Oudhoorn ('86. Chris van BruggenGele kaart), Wilfried Prigge, Thomas van Iperen ('39. Brennan Bieri), Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden ('85. Niels Labrie).

De Zwerver: Bas Bijkerk, Mark Hendriks, Mike Lodder (Robin Lodder), Lucas Adelino, Redouan El Akchaoui, Rick Verloop, Mathijs Vermaat, Austen Zwaal (Lars Ducaat), Robert Kuijpers en Stef Verloop.

Scheidsrechter: Rick van Rijnsbergen.
Grensrechters: Gerrit Kon (Heukelum) en Jeroen Korteweg (De Zwerver).
Toeschouwers: 140.