Laatste bekerwedstijd in winst omgezet

CHC 1 (zon)

Tim Schwebke (penalty)
Onbekend (penalty)
Onbekend (schot)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 20

18 september 2021 14:30

S.H.P. Bogers

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

De laatste wedstrijd voor de beker werd afgelopen zaterdag in een verdiende 4-2 overwinning omgezet tegen zondag 2e klasser CHC.

Het Bossche CHC, voor de ouderen onder ons een fusieclub tussen Concordia S.V.D. en v.v. Hertogstad, speelde drie seizoenen geleden nog in de 4e klasse en is met een snelle korte opmars nu in de zondag 2e klasse beland waar moet worden meegestreden om de bovenste plaatsen.

Aan Heukelumse zijde ontbrak Sil van Putten op het formulier. Hij heeft te kampen met een blessure die hij een week geleden tegen WCS opliep. Ook Jeffrey van der Heiden en Joell Papilaja ontbraken op het formulier. Van der Heiden was geschorst en Papilaja is door omstandigheden voorlopig niet beschikbaar.

Op een zonovergoten maar erg mager bezet sportpark De Vriezenwijk opende Heukelum goed. Aanvalsleider Ferry Meijdam kreeg binnen tien minuten een uitgelezen kans vrij voor de keeper. Zijn aanname was net niet goed genoeg en de keeper van CHC verwerkte de inzet tot corner. Toch duurde het niet lang voordat Heukelums het net kon laten bollen. Ferry Meijdam werd binnen de zestien gevloerd en de strafschop werd door Tim Schwebke binnengeschoten.

Na de voorsprong was Tim Verdier heel dicht bij een doelpunt. De verdediger zag een verre voorzet op de lat komen. Het doelpunt viel echter aan de andere kant toen CHC een strafschop kreeg en Yoerik van't Pad werd gepasseerd.

Na een rustig begin van de tweede helft kreeg Heukelum de overhand. Maar steeds zat er een Brabants voetje tussen om een Heukelums doelpunt te voorkomen. Ferry Meijdam zag zelfs zijn inzet van de lijn gewerkt, toen hij de bal langs de keeper schoof in een 1-tegen-1-situatie.  De bal had te weinig vaart waardoor een verdediger alsnog kon ingrijpen.

Het duurde uiteindelijk tot een kwartier voor het einde totdat een Heukelumse aanval succesvol werd afgerond. Ferry Meijdam activeerde met een fraaie hakbal Benjamin Meijdam die eindelijk de bal achter de keeper van CHC schoot, 2-1. Deze voorsprong duurde niet lang want de Bosschenaren kwamen drie minuten later weer langszij. Al had de gelijkmaker veel weg van buitenspel en vlagde grensrechter Gerrit Kon ook gedecideerd, scheidsrechter Bogers kende het doelpunt toe.

Heukelum ging op zoek naar de winst. De ingevallen Thomas van Iperen zag zijn schot gekeerd. In de rebound schoot Benjamin Meijdam zijn tweede binnen en bracht Heukelum weer op voorsprong. In blessuretijd haalde Thomas van Iperen de winst definitief binnen toen twee andere spelers de bal niet in het CHC-doel kregen, maar de jonge Heukelumse aanvaller dat wel lukte.

Deze overwinning geeft een goed gevoel richting de eerste competitiewedstrijd komende zaterdag op De Vriezenwijk tegen Tricht. Toch zal het puzzelen worden voor trainer Jerome Ceton, die mogelijk een aantal spelers voor lange tijd moet missen. Voor Sil van Puten is het de vraag of hij voldoende hersteld zal zijn. Hiernaast heeft ook Ferry Meijdam aangegeven voorlopig niet beschikbaar te zijn. Hij heeft teveel last van lichamelijke ongemakken.

UITSLAGEN EN EINDSTAND

Heukelum 1  - CHC 1   4-2
WSC 1 - Nivo Sparta 1  1-4

wed w g v pnt saldo
1 Nivo Sparta * 3 3 0 0 9 10-4
2 WCS * 3 2 0 1 6 8-6
3 Heukelum 3 1 0 2 3 6-8
4 CHC 3 0 0 3 0 5-11

Heukelum 1 - CHC 1   4-2   (1-1)
14.   1-0   Tim Schwebke (strafschop)
38.   1-1   Onbekend (strafschop)
77.   2-1   Benjamin Meijdam
80.   2-2   Onbekend
88.   3-2   Benjamin Meijdam
91.   4-2   Thomas van Iperen

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim verdier, Max Schaay, Niels Labrie ('20. Joey Oudshoorn), Lars van HonkGele kaart, Chris van Bruggen ('67. Thomas van Iperen), Tim Schwebke, Brennan Bieri ('89. Sil Veltman), Fery Meijdam, Wilfried Prigge en Benjamin Meijdam.

CHC: Jean-Claude van Aanholt, Mouad Hassan, Don Yildrim (Samir Johir), Maga Kushaliev (Nicky van Bijsterveld), Souhail Adere, Anouar Majiti, Kenan Ismail, Kenan Ismail, Jhahir Mauritz Maria, Mohammed Majaiti (Younes Hadouir), Joep van der Heijden en Christian van den Hooven.

Scheidsrechter: Stef Bogers.
Grensrechters: Gerrit Kon (Heukelum en Erik-Jan Timmermans (CHC)
Toeschouwers: 60.