Opnieuw verlies voor de beker, WSC te sterk

WSC 1

Mounir Maamar
Souleiman Bah (schot)
Stijn van der Put (intikker)
Mounir Maamar (solo)
Mounir Maamar (schot)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 20

11 september 2021 14:30

F.J. Alvarez

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Opnieuw een verliespartij voor Heukelum. Zaterdag was zondag 2e klasser WSC (Waalwijkse Sport Club) uit Waalwijk met 1-4 te sterk op de Vriezenwijk.

Het eerste halve uur van de wedstrijd was in Heukelums voordeel. Ondanks dat het tempo laag was en het spel vooral op het middenveld plaats vond, kon Heukelum met Ferry Meijdam en Tim Schwebke in de spits een aantal kansjes creëren. Dat Jeffrey van der Heiden na 25 minuten de 1-0 achter WSC-keeper Van Beerendonk schoot was verdiend te noemen.

Heukelum leek vrij makkelijk met die 1-0 voorsprong de rust te halen. Maar op het scheiden van de markt kwamen de bezoekers via een fraaie aanval toch langszij. WSC-speler Souleiman Bah stond aan het einde van de aanval en scoorde 1-1.

Na rust een compleet ander beeld. Aanvoerder Sil van Putten was achtergebleven in de kleedkamer en de bezoekers hadden een aantal tactische aanpassingen gedaan. Hierdoor was WSC de bovenliggende partij en trokken de bezoekers in amper een kwartier de wedstrijd naar zich toe. Eerst werd een vrije trap bij de tweede paal door Stijn van der Put ingetikt, 1-2. Even later na een fraaie solo maakte WSC-spelers Mounir Maamar 1-3.

Jerome Ceton probeer met het inbrengen van Thomas van Iperen, Max Schaay en Joell Papilaja het tij nog te keren. Het haalde niets uit. WSC liep zelfs verder weg door het tweede doelpunt van Mounir Maamar.

Met het 1-4 verlies is Heukelum uitgeschakeld voor de volgende ronde van de beker. Tegenstander WCS is, samen met Nivo Sparta, al zeker van de volgende ronde.

Volgende week staat de laatste bekerwedstrijd op het programma. Dan speelt Heukelum om 14.30 uur op De Vriezenwijk tegen zondag 2e klasser CHC uit Den Bosch. CHC verloor zaterdag met 2-5 van Nivo Spata.

UITSLAGEN EN STAND

Heukelum 1  - WSC 1   1-4
CHC 1 - Nivo Sparta 1  2-4

wed w g v pnt saldo
1 WCS 2 2 0 0 6 7-2
2 Nivo Sparta 2 2 0 0 6 6-3
3 CHC 2 0 0 2 0 3-7
4 Heukelum 2 0 0 2 0 2-6

Heukelum 1 - WSC Waalwijk   1-4   (1-1)
25.   1-0   Jeffrey van der Heiden
45.   1-1   Souleiman Bah
56.   1-2   Stijn van der Put
61.   1-3   Mounir Maamar
77.   1-4   Mounir Maamar

Heukelum: Ron de Nijs ('83. Yoerik van't Pad), Tim Verdier, Niels LabrieGele kaart, Lars van Honk, Chris van BruggenGele kaart, Tim Schwebke, Sil van Putten ('46. Brennan Bieri), Ferry Meijdam('65. Thomas van Iperen)), Wilfried Prigge ('65. Max Schaay), Benjamin Meijdam ('65. Joel Papilaja) en Jeffrey van der HeidenGele kaart.

WSC: Luuk van Beerendonk, Job van Es, Yorick Huisman, Abubakarr Dumbuya (Maarten van Drunen), Sam Maton (Ron de Bresser), Souleiman Bah, Roel Mulders, Stijn van der Put, Nicky van Ooijen, Mounir MaamarGele kaart en Iesa Tuasemu.

Scheidsrechter: Francisco Alvarez.
Grensrechters: Gerrit Kon (Heukelum en Mehmet Gurel (WSC)
Toeschouwers: 100.