LRC maatje te groot in oefenwedstrijd

LRC 1

Joram Misbeek
Furkan Certin
Rogier Gerritsen
Ansu Camara
Maikel van de Water
Ansu Camara
Bauke Bakker
Aimane Seqqal

28 augustus 2021 14:30

A. Hilgersom

Dat was even slikken zaterdag. Waar Heukelum de laatste jaren LRC aardig partij kon geven, voor de beker eenmaal 3-0 verlies en tweemaal 2-2 gelijk, kreeg Heukelum zaterdag in de oefenwedstrijd een beschamende pak slaag.

Vooraf was het een weerzien. Bij de Leerdamse eersteklasser speelden Rick van Loo, vorig seizoen nog in het shirt van Heukelum, en laatste man Ricardo Papilaja mee. Vanzelfsprekend ook bij Heukelum de diverse spelers met een LRC verleden.

Het verhaal van de wedstrijd werd zaterdag vrij kort. De thuisploeg was niet één maar twee maten te groot. Waar Heukelum in het begin nog iets aanvallends dacht uit te kunnen richten, was na tien minuten het spelbeeld duidelijk: tegenhouden. De 3-0 achterstand tijdens de rust was cijfermatig nog vrij mild.  De na de rust ingebrachte spelers brachten geen verbetering in het Heukelumse spel en uiteindelijk kon iedereen met een 8-0 nederlaag en met "de staart tussen de benen" richting Heukelum.

Trainer Ceton was allerminst tevreden en sprak, ondanks dat het om een oefenwedstrijd ging, van een gênante nederlaag. "Heukelum kreeg te makkelijk goals tegen en deed in balbezit te weinig." Ceton zal samen met het team komende weken volledig moeten benutten om er op 25 september te staan als voor de competitie tegen Tricht wordt getart.

Zaterdag begint de beker-competitie met een uitwedstrijd tegen Nivo Sparta. In Zaltbommel wordt er om 15.00 uur afgetrapt.

LRC 1 - Heukelum 1   8-0   (3-0)
13.   1-0   Joram Misbeek
29.   2-0   Furkan Certin
38.   3-0   Rogier Gerritsen
50.   4-0   Ansu Camara
69.   5-0   Maikel van de Water
70.   6-0   Ansu Camara
80.   7-0   Bauke Bakker
86.   8-0   Aimane Seqqal

Heukelum: Yoerik van't Pad, Ron de Nijs, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Wilfried Prigge, Tim Verdier, Thijs van Veluw, Lars van Honk, Sil van Putten, Joëll Papilaja, Sil Veltman, Brennan Bieri, Chris van der Bruggen, Redouan Berghout, Ferry Meijdam, Thomas van Iperen, Tim Schwebke en Joey Oudshoorn.

Scheidsrechter: Ad Hilgersom.
Toeschouwers: 190.