De eerste winst is binnen: 3-1 winst op Meerkerk

Meerkerk 1

Luuk van der Leun (intikker)
Sil van Putten (vrije trap)

21 augustus 2021 14:30

S. de Leeuw

De oefenwedstrijd tegen derdeklasser Meerkerk werd zaterdag na een 0-1 achterstand verdiend omgezet naar een 3-1 winst voor Heukelum. Hoogtepunt werd het derde Heukelumse doelpunt gescoord door Thomas van Iperen. Een doelpunt om in de lijsten.

Onder leiding van scheidsrechter Simon de Leeuw begon de wedstrijd gelijk opgaand met wat kleine mogelijkheden voor beide ploegen. Meerkerk kwam in de twintigste minuut op voorsprong door een schuiver van Meerkerk speler Luuk van der Leun.

Na de drinkpauze, halverwege de eerste helft, speelde Sil van Putten iets smeer naar voren. Heukelum nam het spel in handen. Thomas van Iperen, grote kans op de keeper, en Tim Schwebke, vrije kopkans, verzuimden om Heukelum op gelijke hoogte te brengen.

Het duurde niet lang voor de aansluitingstreffer viel. Aanvoerder Sil van Putten schoot een vrije trap van zo'n 20 meter feilloos langs de keeper van Meerkerk, 1-1. Ferry Meijdam deed voor rust nog een duit in het zakje. Eerst stuitte de Heukelumse aanvalsleider oog-in-oog met de keeper op het been van de doelman, om vijf minuten later de keeper met een fraaie schuiver in de korte hoek te passeren.

In de tweede helft werd de wedstrijd al snel in het slot gegooid door Thomas van Iperen. Van Iperen, vorig seizoen in de JO19-1, haalde van buiten het strafschopgebied prachtig uit en krulde de bal buiten bereik van de keeper in de rechter kruissing. Met recht een goal om in te lijsten.
Thomas van Iperen en Niels Labrie (nr. 5) voorkomen Meerkerks balbezit (foto Karst Lovers)

Na de 3-1 kreeg Heukelum via Ferry Meijdam en Sil van Putten nog kansen om de voorsprong uit te breiden. Ook de bezoekers kregen nog een aantal goede kansen, waarbij de Heukelumse defensie telkens alert genoeg was om een tegendoelpunt te voorkomen.

Zo eindigde Heukelum een goede wedstrijd met een 3-1 overwinning en was er, na een aantal mindere wedstrijden, een goede opsteker voor de mannen van Jerome Ceton.

De laatste oefenwedstrijd in de voorbereiding, alvorens er op 4 september voor de beker wordt aangetreden, is komende zaterdag in Leerdam tegen eersteklasser LRC.  Ongetwijfelt zullen we vele bekenden tegenkomen als om 14.30 op het Glaspark wordt afgetrapt.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd (door Karst Lovers)

Heukelum 1 - Meerkerk 1   3-1   (2-1)
20.   0-1   Onbekend
28.   1-1   Sil van Putten
36.   2-1   Ferry Meijdam
53.   3-1   Thomas van Iperen

Heukelum: Yoerik van't Pad, Jesse van Schaik, Jeffrey van der Heiden, Tim Verdier, Max Schaay, Wilfried Prigge, Niels Labrie, Sil van Putten, Lars van Honk, Sil Veltman, Brennan Bieri, Joëll Papilaja, Chris van der Bruggen, Ferry Meijdam, Thomas van Iperen, Tim Schwebke en Reduan Berghout.

Scheidsrechter: Simon de Leeuw.
Toeschouwers: 110.