Dames 1... het molletje

Beesd VR1

26 september 2020 12:15

Lex Heeres

Vandaag onze eerste thuiswedstrijd in een serie van vier wedstrijden waarin we het seizoen kunnen maken of weggooien. Onze tegenstander van vandaag Beesd Vrouwen 1, een jong team in opbouw. Het eerste seizoen dat ze in deze samenstelling spelen. Voor ons dus een geheel onbekende tegenstander.

Iedereen werd geacht om 11:15 aanwezig te zijn. Dit was bijna gelukt, maar helaas was er toch een iemand die het nodig vond om zich te verslapen.

Gelukkig was Fred weer gezond en goed gehydrateerd terug van vakantie en werd het sein gegeven naar de kleedkamer en omkleden. Aansluitend wedstrijdbespreking en naar buiten voor de warming up. Startopstelling voor vandaag: Sluitpost Marloes, centraal achterin Kim en June, vleugelbacks Chantal en Britt. Middenveld Sigrid, Demi, en Rosa, Onze aanval vandaag Giske, Donna en Maureen. Op de bank vandaag Julia, Loes, en Jip.

Mascotte Gino. In de ziekenboeg Iris en Babet.

Over de warming up kunnen we kort zijn, wat ook van het gezicht van de trainer af te lezen was. Wat een slappe hap, het ontbrak er nog maar net aan dat de statafels op het veld werden gezet om gezellig verder te beppen. Een aantal hadden het door en gingen alsnog doen wat van ze verwacht werd. Maar uiteindelijk lieten we de trainer in zijn hemd staan. Dit is onacceptabel dames.

Om kwart over twaalf konden we beginnen. Onder leiding van Lex Heeres werd er getost en mochten we van de kantine af spelen. We begonnen eigenlijk niet slecht met direct in de eerste minuut al een schot op doel. En ja hoor uit de eerste de beste lange bal die in onze verdediging werd gegooid belande op de kop van een nieuwsgierige mol, de bal stuiterde iets weg en onze laatste vrouw maaide volledig mis. Dankjewel zij de tegenstander 0-1. Waar we al bang voor waren bij het zien van de warming up zag je heel langzaam gebeuren, onsamenhangend, geen energie en dynamiek in het elftal. Ondanks dat sloop Maureen in de negende minuut door de verdediging en gaf Giske de gelegenheid om de gelijkmaker in te knallen 1-1 . In de fase die hier op volgde lieten we toe dat we eigenlijk een beetje werden zoek getikt.

Al snel kregen we te maken met het uitvallen van Rosa en Sigrid, dus kon Jip aan de bak. Maar dat kwam wel goed, die had s’ morgens al een uitgebreide massage gehad dus was zo soepel als een renpaard. In minuut tweeëntwintig kreeg Maureen het weer ff op d’r heupen slalomde door de verdediging en... jammer kwam net niet tot afronding. Twee minuten later schoot onze kleine terriër Demi venijnig op het doel, waarbij Jip uit de rebound kon scoren 2-1. Even later uit een vrije trap van Donna welke in de muur belande pikte Giske de rebound. Maar helaas stond de keeper op te letten en pakte dit schot klemvast.

Kort voor tijd vergaten we vanuit de omschakeling een oprukkende speelster van Beesd op te pikken wat direct gevolgen had. Ze schoot de geboden kans snoeihard in, Marloes was kansloos 2-2.  De Scheids floot uiteindelijk voor de rust, wat door de dames van Heukelum zeer gewenst was.

Ruststand 2-2

Onder het genot van een bakkie aanmaak, kreeg de trainer de gelegenheid om even te vertellen wat hij vond van de eerste helft. Dat was ff duidelijk zeg. Maar goed achteromkijken heeft geen zin dus na nog wat aanwijzingen te hebben gegeven konden we ons opmaken voor de tweede helft.

Direct na de aftrap probeerden we het spel in handen te krijgen door op de juiste momenten druk te zetten op de achterhoede. Dit leverde snel in de vijftigste minuut resultaat op, balverlies bij Beesd, en met een snelle combinatie werd Demi in scoringspositie gebracht. Dit rondde ze beheerst af, en haar eerste goal in dienst van Heukelum kon genoteerd worden 3-2. Vanaf dat moment zagen we weer een elftal wat voor elkaar en met elkaar werkten. Hoe heerlijk was dat om te zien. Doordat Donna een linie was terug gegaan kwam het elftal beter in balans en ging de opbouw vanuit centraal goed functioneren vanuit veel voetballend vermogen. Vier minuten later kon de 4-2 op het bord gezet worden, een prachtige steekbal van June bracht Loes in stelling, die zoveel agressie in dit schot legde dat er nu een gat in het net zit. Mocht ook wel want we hebben haar geheel terecht vandaag op de huid gezeten.

Hierna was het verzet van Beesd definitief gebroken. Vier minuten later werd de keeper dusdanig onder druk gezet en werd de bal verovert en Maureen kon haar zeer verdiende doelpunt meepikken 5-2. Er werden nog voldoende kansen gecreëerd om in de dubbele te kunnen komen maar dankzij goed keepers werk werd dit voorkomen.

Een kwartier voor tijd werd voor mij het mooiste moment van de wedstrijd op de mat gelegd. Alsof het een training partijtje betrof, een dubbele een twee tussen Demi en Maureen werd zeer beheerst door Maureen afgerond 6-2. In de resterende tijd werden er nog wat leuke combinaties op de mat gelegd, wat ook door de tegenstander werd toegestaan. Op tijd floot de scheidsrechter van dienst voor weekend.

Conclusie van vandaag: Een eerste helft jullie dames onwaardig. Een tweede helft die ons wel beviel. Trek geen voorbarige conclusies over de einduitslag want we zijn er nog lang niet.

Vandaag een compliment voor Giske die een barrière heeft geslecht, we zijn trots op je. Dames komende week treffen we de vv Haaften. Dus kom trainen en verzorg jezelf goed. En voor diegene die zijn wekker niet afgesteld krijgt, kunnen we het altijd hebben over een wekdienst. Maar op tijd je bed in is het beste.

Eindstand 6-2