Opleidingsteam Heukelum 3 boekt benauwde overwinning

SV Meerkerk 3

Bas Bel (intikker)
Carlo van Santen (intikker)
Assist: Joeri Heeres
Carlo van Santen (afstandschot)

26 september 2020 12:00

Zaterdag 26 september mochten wij voor het eerst in +/- een half jaar tijd weer eens aan de aftrap verschijnen voor een competitiewedstrijd. Dit keer uit bij S.V. Meerkerk 3. Een bekende tegenstander, want hier hebben wij afgelopen seizoenen ook tegen gespeeld en in de voorbereiding ook al. We verwachtten een zware middag gezien onze eerdere resultaten.

Deze week hadden wij 15 spelers tot onze beschikking wat een mooi aantal is. Minpuntje is dat hier wederom geen keeper tussen zat. Zoals al wel vaker het geval is geweest in dit nog prille seizoen, moesten wij onze keeper afstaan aan één van de ‘hogere’ elftallen. Dit is helaas één van de nadelen als je het opleidingsteam bent voor de hogere elftallen... Wij kunnen er alleen weinig aan doen dat er zoveel talent rondloopt in ons elftal. Helaas konden wij weer geen keeper lenen van een ander elftal, dus mocht dit keer Koen zijn kunsten vertonen tussen de palen.

Om 12:00 floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Heukelum ging goed van start, want in het eerste kwartier werden al meerdere kansen gecreëerd. Helaas hadden Raymon en Carlo het vizier nog niet op scherp staan. Hierna ging het spel wat meer op en neer zonder dat één van de twee ploegen echt gevaarlijk werd. Na ongeveer een half uur spelen kreeg Marcel twee 100% kansen welke hij toch nog naast wist te mikken. Carlo zag dat en dacht; dat kan ik ook. Na een prachtige voorzet van Frank (of Purrel of Knarf of Pietel) wist Carlo de bal vanaf een meter voor het doel alsnog te missen. Uiteindelijk wist Carlo in de eerste helft zijn goede statistieken op het veld van Meerkerk een vervolg te geven (vorige wedstrijd 2 goals). Na een snelle uitbraak gaf Bastiaan de bal perfect voor op Carlo waarna hij deze, met wat geluk, via de keeper in de goal schoot. 0-1. Dit was ook gelijk de ruststand.

In de rust gaf onze leider Bas toe aan het continue gezeur van onze Pupil van het seizoen 2019/2020. Jelmer mocht eindelijk invallen nadat hij de gehele eerste helft half huilend op de bank had gezeten. De 2e helft begonnen we weer zeer sterk. Binnen een minuut of 10 stond het al 0-3. De 0-2 werd gemaakt door Bas op aangeven van Frank. Dit doelpunt maakte hij met zijn rechterbeen. Vanaf nu heeft Bas dus besloten dat rechts zijn goede been is. De 0-3 werd gemaakt door Carlo op aangeven van Joeri. Na de 0-3 besloot Steffan dat het wel even tijd was voor een tegendoelpunt. Hij liet de spits van Meerkerk vrij doorlopen om de 1-3 te laten maken. Kort na de tegengoal gaf Frank wederom een puike voorzet op Carlo, welke de bal beheerst in de hoek schoot. 1-4. Na zijn 3 goals vond Carlo het wel goed en ook Joeri vond het welletjes. Zij lieten zich wisselen en dat gaf Meerkerk blijkbaar de moed om het de laatste 20 minuten nog te proberen. In het daaropvolgende kwartier maakte Meerkerk nog 2 goals waarna het toch nog spannend werd. De 4-4 hing in de lucht, maar uiteindelijk hielden we stand en mochten we de eerste 3 punten in de tas mee naar Heukelum nemen.

Zoals gebruikelijk werd na de wedstrijd weer door het gehele team bepaald wie de uitverkiezingen had gewonnen. Marcel zet zijn goede lijn van vorig seizoen weer lekker door, want ook nu weer heeft hij de verkiezing tot Man of the match op zijn naam geschreven. Raymon heeft voor het eerst de zaag van de week toebedeeld gekregen. Carlo heeft door zijn grote misser in de eerste helft de Jarno van de week verdient. Over de laatste uitverkiezing (pupil van de week) was wat verwarring, maar deze heeft Mark op zijn naam geschreven. Waarschijnlijk heeft Jelmer 5 keer op Mark gestemd, want anders kunnen wij deze uitverkiezing niet verklaren. Voor degenen die het nog wat interesseert vindt u hieronder nog een foto van de prijsuitreiking van het seizoen 2019/2020.