Heukelum verspeelt punten tegen Sleeuwijk

10 oktober 2020 14:30

J. Molenaar

Opstelling

Voor het eerst in de historie werd er zaterdag vanaf de Vriezenwijk een volledige wedstrijd live uitgezonden. Via Facebook konden supporters en belangstellenden de wedstrijd tegen Sleeuwijk volgen. Veel supporters zochten elkaar in huislijke kring op en de wedstrijd was ook in café De Zwaan te volgen.

Vanwege de Corona-maatregelen mochten toeschouwers niet aanwezig zijn. Toch waren er weldegelijk toeschouwers aanwezig in de vorm van geblesseerde, geschorste spelers, begeleiders, bestuursleden, vrijwilligers en ook de pers was van radio tot schrijvend aanwezig. Een tiental diehard Heukelum supporters had positie gekozen op de Groeneweg om de wedstrijd vanaf de openbare weg te volgen.

Zonder de geschorste aanvoerder Sil van Putten, die vorige week direct rood en twee wedstrijden aan zijn broek kreeg,  was er een basisplaats ingeruimd voor Joell Papilaja. Verder was de bank met Kamp, Van Loo, Schwebke, Kant en Van Schaik rijk bezet .

Heukelum begon onder toezicht van een oplopend aantal "kijkers" met veel balbezit en een overwicht. Het resulteerde in een groot aantal goede kansen van Ferry Meijdam, Benjamin Meijdam en Joell Papilaja. Sleeuwijk probeerde mee te voetballen maar was niet bij macht om kansen te creëren, de Heukelumse verdediging stond goed. Het enige wat Heukelum zichzelf kon aanrekenen was dat de kansen niet werden verzilverd. In de rust had een 2-0 of 3-0 voorsprong niet raar geweest gezien de kansenverhouding.

Na rust was Sleeuwijk nadrukkelijker aanwezig. de gasten troffen zelfs de paal. Het Heukelumse spel was een stuk minder, maar toch waren er een aantal vlijmscherpe aanvallen. Ferry Meijdam raakte bij een inzet de lat. En ook een nieuwe kans voor Meijdam, die naast schoot, kon niet voorkomen dat de gasten uit Sleeuwijk een punt meenamen uit Heukelum en de wedstrijd eindigde zoals die was begonnen met 0-0.

Volgende week staat om 14:45 uur de uitwedstrijd tegen EBOH in Dordrecht op het programma. Het is te hopen dat we dan nog in actie mogen komen want het kabinet heeft voor komende dinsdag al verscherpte Corona-maatregelen aangekondigd.  Toeschouwers zullen er bij de wedstrijd in ieder geval niet aanwezig mogen zijn. Het is te hopen dat EBOH net zo'n goeie livestream heeft als zaterdag op de Vrienzenwijk.

> Klik hier voor de liveregistratie op Facebook en bekijk de volledige wedstrijd

Heukelum 1 - Sleeuwijk 1   0-0   (0-0)

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Lars van Honk, Joell Papilaja ('71. Rick van Loo), Semih Kaplan, Brennan Bieri, Max Schaay, Ferry MeijdamGele Kaart, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der HeidenGele Kaart.

Sleeuwijk: Martijn Verhoeven, Naut SturhoofdGele Kaart, Ton Drost, Ruben SilandGele Kaart, Paul den Braven, Toine van der Pijl, Petar Micic (Maik Kemmeren), Dylan van der Pluijm, Jeffrey Molhoek, Akram Mohamed en Lars Branderhorst(Robin van der Windt).

Scheidsrechter: Jerry Molenaar.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Niels van Dalen (Sleeuwijk).

Toeschouwers: Circa 25 personen aan gebleseerde, geschorste spelers, begeleiders, vrijwilligers en pers. En, 10 Heukelum-supporters keken de wedstrijd vanaf de Groeneweg.