Semih Kaplan matchwinnaar tegen Drechtstreek

Mark Kunst

3 oktober 2020 14:30

J. Ngoumout

Heukelum verliet zaterdag met een 0-1 overwinning sportpark Oostpolder in Papendrecht. Semih Kaplan scoorde in de tweede helft het enige doelpunt en werd zo matchwinnaar tegen Drechtstreek.

Op een druilerig en nat sportpark Oostpolder werd gespeeld zonder toeschouwers, natuurlijk in strijd tegen het Covid-19 virus.

Heukelum zat vanaf het eerste signaal niet lekker in de wedstrijd. Vooral de eindpass was steeds onvoldoende. Het belbezit was wel voldoende maar er werd te weinig mee gedaan.

Pas in de tweede helft kwam de wedstrijd op gang. Door het inbrengen van Semih Kaplan bracht trainer Ceton meer dreiging in de ploeg.  Het resulteerde na een uur spelen in de 0-1 voor Heukelum. Een goede aanval werd geweldig afgerond door Kaplan met een hard en laag schot in de verre hoek.

Vervolgens werd Heukelum naar achteren gedrongen door Drechtstreek. De thuisploeg zag tweemaal een inzet op de lat komen. Maar gelukkig had Yoerik van't Pad daar vandaag een engeltje zitten. Een kwartier voor tijd kreeg Drechtstreek dé kans op de gelijkmaker.  Een aanvaller van Drechtstreek kon, na een harde lage voorzet, de bal in het lege doel schieten. Door het natte veld raakte hij de bal geheel verkeerd en schoot naast.

Tien minuten voor het einde kwam Heukelum met tien man te staan. Sil van Putten kreeg na een ongelukkige actie de rode kaart voorgeschoteld door scheidrechter Ngoumout.  Er volgden een aantal benauwde minuten, maar verdedigend stond het goed en op karakter werden de drie punten uit het vuur gesleept.

Komende dinsdag stond er in het kader van de EM-Cup een wedstrijd tegen Leerdam Sport op het programma. Deze wedstrijd is verplaatst naar 20 oktober. Voor volgende week zaterdag staat de competitiewedstrijd tegen Sleeuwijk op het programma. Sleeuwijk behaalde zaterdag de eerste overwinning van deze competitie door verrassend Woudrichem met 2-1 te verslaan.

Drechtstreek 1 - Heukelum 1   0-1   (0-0)

60.   0-1   Semih Kaplan

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Jordi Kamp (Brennan Bieri), Tim Verdier, Lars van Honk, Sil van PuttenRode kaart, Max SchaayGele Kaart, Ferry Meijdam (Joell Papilaja), Wilfried Prigge, Ray Kant (Semih KaplanGele Kaart), Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Drechtstreek: Dennis Sleiffer, Patrick Kunst (Ralph van der GiessenGele Kaart), Mart Wielaard, Daeley van der Graaff, Thijs den Dunnen, Mark KunstGele Kaart, Ties van Aggelen (Max Voogelaar), Job van Vliet, Koen Lighaam, Ton Groffen en Roger DupuisGele Kaart (Dion Warner).

Scheidsrechter: Josephe Ngoumout.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Lennart van Rijswijk (Drechtstreek).

Toeschouwers: Geen toeschouwers vanwege de Covid-19 maatregelen.