3 punten in seizoensouverture tegen Tricht

2e klasse F

19 september 2020 14:30

M. (Mike) Klaare

Afgelopen zaterdag stond voor Heukelum de eerste competitiewedstrijd op het programma. Op Sportpark Crayenstein in Tricht wachtte de plaatselijk beste spelers voor de seizoensouverture. Vorig seizoen opende beide teams de competitie ook tegen elkaar. Toen werd het in Heukelum een beschamende 1-6 nederlaag, later in het seizoen hersteld met een 0-3 zege in Tricht.

De wedstrijd begon een tiental minuten later. Beide teams stonden klaar op het veld maar scheidrechter Klaare ontbrak. De arbiter voelde zich vlak voor aanvang van de wedstrijd duizelig en moest even bijkomen. Gelukkig herstelde hij snel en verscheen hij even later aan de afstap en floot verder een prima wedstrijd.

Het was de vraag hoe de mannen van trainer Ceton aan de aftrap verschenen. De voorbereiding was na 5 september abrupt afgebroken vanwege Covid-19 perikelen. Het betekende een ruime week geen voetbalactiviteiten en een week trainen als voorbereiding op de eerste competitiewedstrijd tegen Tricht. Gelukkig bleek het qua Covid-19 allemaal mee te vallen.

Die ene week trainen bleek voldoende want Heukelum had de wedstrijd zaterdag vanaf het begin volledig onder controle. De Heukelumse verdediging met in het centrum Wilfried Prigge en Max Schaay, die zijn competitiedebuut maakte, kwam zelden in de problemen. De thuisclub probeerde spelbepaler Sil van Putten snel onder druk te zetten en vanuit daar om te schakelen. Dat lukte deels waardoor het Heukelumse middenveld in de beginfase vooral zoekend was naar oplossingen.

Ondanks een groot overwicht was het moeilijk een gaatje te vinden in de Trichtse defensie. Het openingsdoelpunt na een half uur was verdiend maar viel toch wel een beetje onverwacht. De doelman van Tricht redde een kopbal van Max Schaay, waarna Ferry Meijdam van dichtbij de 0-1 intikte.

Vlak voor rust maakte Ferry Meijdam op fraaie wijze het overwicht nogmaals duidelijk met een doeltreffend schot van ongeveer twintig meter. De Tricht doelman zag de streep in de benedenhoek verdwijnen en was kansloos.

Yoerik van't Pad moest vervolgens de bal van de voeten van een Tricht aanvaller plukken om een tegendoelpunt te voorkomen. De 0-2 bleef op het bord staan. Ook toen Semih Kaplan een goede kans naast het Trichtse doel schoot.

De verwachting was dat Tricht in de tweede helft op zoek ging naar aansluiting. Maar de ploeg bleef defensief ingesteld en speelde machteloos. Zeker toen binnen tien minuten Tricht speler Aimane Seqqal van het veld moest. Seqqal kreeg geel vanwege commentaar op de leiding, leverde opnieuw commentaar op scheidrechter Klaare en mocht toen met zijn tweede gele kaart vertrekken.

Voor zover de Heukelumse winst toen al definitief was, deed Semih Kaplan de deur op slot. Hij kon alleen door en passeerde met een mooie droge knal de goalie van Tricht en bracht 0-3 op het scorebord.

Een zeldzaam moment van onoplettendheid in de Heukelumse defensie zorgde ervoor dat Yoerik van’t Pad een redding moest verrichten toen Tricht aanvaller Van Dijken alleen op hem afkwam. Even leek Heukelum gas terug te nemen, maar het was schijn want na een drinkpauze kreeg Heukelum een flink aantal kansen. Sil van Putten en Brennan Bieri hadden geen succes.

Dat succes had, wie anders dan, Ferry Meijdam wel in de slotfase. Sil van Putten veroverde op het middenveld de bal en verzond een prachtige diepe bal op Meijdam, die geen moeite had zijn derde van de middag te scoren.

Meijdam kreeg direct een publiekswissel van trainer Ceton, die de van een blessure herstellende Ray Kant inbracht. Kant maakte hiermee zijn competitiedebuut voor Heukelum en kon zo nog wat ritme opdoen. Een paar minuten later wamen ook Thijs van Veluw en Jordi Kamp in de ploeg. Waarmee we bij het inbrengen van Kamp opnieuw een competitiedebutant konden noteren.

Met een schot van Benjamin Meijdam, wat rakelings naast de verkeerde kant van het doel ging, werd de wedstrijd afgesloten en kon Heukelum zeer verdiend de eerste drie winstpunten bijschrijven.

Komende zaterdag wacht een thuiswedstrijd tegen Wieldrecht. De Dordtenaren versloegen Woudrichem met 1-3 en worden in de 2e klasse F ingeschat als een sterke tegenstander.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd, fotograaf Ab Donker (vvTricht)

Tricht 1 - Heukelum 1   0-4   (0-2)

29.   0-1   Ferry Meijdam
43.   0-2   Ferry Meijdam
56.   0-3   Semih Kaplan
84.   0-4   Ferry Meijdam

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Lars van Honk, Rick van Loo ('86. Jordi Kamp), Semih Kaplan, Brennan Bieri, Sil van Putten, Max Schaay, Ferry Meijdam ('82. Ray Kant), Wilfried PriggeGele Kaart ('86. Thijs van Veluw) en Benjamin Meijdam.

Tricht: Rens Huntjens, Ruben Lambregts, Rani Abouna, Tim Schook (Mehdi Hoummani), Kevin van den Bergh (Rein Bastiaanse), René van Soelen, Arjan Hakkert (Ramon van Soelen), Tim van Dijken, Aimane Seqqal2 keer geel, Victor Snoek en Harm van Brenk.

Scheidsrechter: Mike Klaare.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: André Wahl (Tricht).

Toeschouwers: 180.