Wieldrecht maakt kort na rust het verschil

Wieldrecht 1

Ferry Meijdam (intikker)
Patrick Stoel (intikker)
Tonnie Stok (schot)
Tonnie Stok (kopbal)

2e klasse F

26 september 2020 14:30

S. Bogers

Opstelling

Zaterdag kwam Wieldrecht op bezoek in Heukelum. De ploeg uit Dordrecht wordt geacht mee te doen om de titel in de 2e klasse F en had de openingswedstrijd vorige week tegen Woudrichem met 3-1 gewonnen.

De eerste 20 minuten was in het voordeel van de gasten. Vooral over de linker kant had Brennan Bieri het lastig met de goed spelende Mark van Agteren. Ondanks het overwicht kon Wieldrecht niet meer klaarspelen dan een vrije trap voorlangs het doel van Yoerik van't Pad. Voor Heukelum had toen Benjamin Meijdam al gescoord, maar de goal werd afgekeurd door het timmermansoog van de overigens goed leidende scheidrechter Bogers.

Heukelum nam het initiatief over en was via Ferry Meijdam meteen gevaarlijk. Meijdam werd door Rick van Loo weggestuurd en raakte, via het been van een tegenstander, de paal. Een paar minuten later veroverde Lars van Honk op het middenveld de bal en stuurde Sil van Putten met een diepe bal Ferry Meijdam weg. Nu was het wel raak voor de topscorer 1-0.

De wedstrijd kwam wat tot bloei en werd wat boeiender voor de toeschouwers. Vlak voor rust kwam Wieldrecht met een knappe aanval op gelijke hoogte. Met een fraaie actie omspeelde Mark van Agteren Brennan Bieri en zette Patrick Stoel vrij voor de goal, 1-1.

Na rust kwam Heukelum snel op achterstand. Sil van Putten leed balverlies op het middenveld waarna Mark van Agteren opnieuw te snel was voor Brennan Bieri. Van Agteren vond met zijn voorzet de inkomende Tonnie Stok (die naam kennen we nog van de wedstrijd tegen SC Amstelwijck in 2016) en de 1-2 achterstand was een feit. Stok was na zijn doelpunt nog niet klaar met Heukelum en vijf minuten later kon hij van dichtbij de 1-3 inkoppen.

Heukelum ging op zoek naar de aansluiting en was dichtbij toen Semih Kaplan de bal langs de kruising lobde. Afleggen op de vrijstaande Ferry Meijdam had misschien een betere oplossing geweest. Een schot van Ferry Meijdam ging te ver naast en de 2-3 bleef uit.

Wieldrecht kreeg meer ruimte en voldoende kansen om de voorsprong uit te bouwen. Yoerik van't Pad moest bij een schot, een kopbal en een lage schuiver redding brengen.

In de slotfase had de ingevallen Ray Kant nog een aardige kans, maar de overwinning voor de gasten kwam niet meer in gevaar.

Volgende week staat een uitwedstrijd tegen Drechtstreek op het programma. Drechtstreek verloor de eerste twee wedstrijden van GJS (1-0) en Roda Boys (1-4) en zal gebrand zijn op een overwinning.

Komende dinsdag stond de laatste poulewedstrijd voor de beker tegen SC Kruiswijk op het programma. Omdat deze wedstrijd niet meer van belang is voor de volgende ronde, zowel Heukelum als SC Kruiswijk zijn al door, is deze wedstrijd door de KNVB van het programma gehaald.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd (door Seamation)

> Klik hier voor de samenvatting op het YouTube kanaal van v.v. Heukelum

Heukelum 1 - Wieldrecht 1   1-3   (1-1)

24.   1-0   Ferry Meijdam
40.   1-1   Patrick Stoel
46.   1-2   Tonnie Stok
50.   1-3   Tonnie Stok

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Lars van HonkGele Kaart, Rick van Loo ('75. Jordi Kamp), Semih Kaplan ('75. Ray Kant), Brennan BieriGele Kaart ('51. Jeffrey van der Heiden), Sil van Putten, Max Schaay, Ferry Meijdam, Wilfried Prigge en Benjamin Meijdam.

Wieldrecht: Ard Nagtegaal, Mohamed Al Salman, Robert Versteeg, Ruben Agostinho, Ferhat Kemaldar (Daan Vegt), Aron de Keyzer, Tonnie Stok (Lionar Jennie), Mark van Agteren, Patrick Stoel (Justin Blaauw), Ruben Post en Aschwin Bakema.

Scheidsrechter: Stef Bogers.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: John Kaijenc (Wieldrecht).

Toeschouwers: 170.