Dames 1... net niet tegen ASH

Heukelum VR1

Groep 3 23

12 september 2020 10:30

Vandaag zaterdag 12 September blauwe hemel en de zon op doorkomen, stond onze laatste bekerwedstrijd op het programma. Tegenstander voor vandaag ASH Dames 1 uitkomend in de 4e klasse. Aanvang wedstrijd 10:30 uur.

Vertrek was gepland om 09:15 vanaf de Vriezenwijk. Je gelooft het niet maar iedereen was net op tijd aanwezig om te kunnen vertrekken. Onder het nieuwe regime van onze trainer Fred staat op te laat komen directe sancties (en dat is niet leuk).

Aangekomen bij ASH was het direct omkleden geblazen zodat Fred en Johan de wedstrijdbespreking konden starten om aansluitend naar buiten te gaan en te beginnen met de warming up. Startopstelling voor vandaag: Sluitpost Hanna, centraal achterin Kim en Giske, vleugelbacks Ichelle en Chantal. Middenveld June, Demi, Loes en Donna, Onze aanval vandaag Sigrid en Maureen. Op de bank vandaag Marloes, Babet en Jip.
Mascotte Gino. In de ziekenboeg Iris.

Onze trainer is heel duidelijk in datgene wat hij van het team verwacht namelijk plezier hebben met elkaar en je houden aan afspraken. Dus ook op tijd met de warming up beginnen om warm en scherp te kunnen starten.

Iets over half elf konden we beginnen. De scheids had geen zin om te tossen dus mochten we als gast kiezen, speelhelft of aftrap. Het werd de speelhelft. De vrouwen van ASH brachten de bal in beweging waarna we heel snel de bal konden veroveren. Al in de 2e minuut belandde een scherpe voorzet van Maureen buiten het bereik van de keeper op de paal. In de 6e minuut werd Maureen door een prachtige steekpass van Loes vrij gezet voor de keepster, ze passeert maar helaas bal over de achterlijn. Twee minuten later weer een mooie kans voor Maureen, schot en naast. Even later onze vrouwelijke Messi mooi hakballetje op Demi. Twaalfde minuut op randje zestien wordt Loes vol in de rug gelopen maar helaas geen vrije trap. In deze eerste periode kon ASH hier nog weinig tegenoverstellen behoudens lange ballen naar voren. Het eerste schot van ASH op doel was in de 14e minuut.

En weer zagen we een vloeiende combinatie tussen Sigrid, Donna, Demi en Maureen waarbij werd nagelaten om af te ronden. En je zult het altijd zien als je niet scoort, dan doet de tegenstander het wel. In de 20e minuut verliet Loes even haar positie om naar de zijlijn te lopen. Gevolg middenveld lag open waar ASH handig gebruik van maakte. Ze staken het middenveld over en lieten een schot los vanaf zeker 30 meter. Even en stuitje net voor de keeper en 1-0. We namen hierna het heft weer in handen en kregen nog wat kleine kansjes maar helaas niet succesvol.  Al snel floot de scheidrechter voor de thee.

Ruststand 1-0

Tijden de rust even een bakkie thee of aanmaak om de kelen te smeren. Fred en Johan hadden nu even tijd om wat puntjes te verduidelijken. Er werden wat wissels aangebracht en we konden weer. Vanaf de aftrap probeerden we ons goede spel van de eerste helft weer op te pikken.

Dit ging al heel snel de mist in nadat in de 4e minuut ASH een grote kans had gemist was het een minuut later wel raak 2-0. Hierna werd het een beetje een rommelige wedstrijd, speelsters die uit positie gingen lopen waardoor er andere speelsters uit de wedstrijd werden gehaald. Ondanks dat werd in de 10e minuut June vrijgespeeld voor de keeper na een mooie steekbal, maar helaas de bal tegen de keepster geschoten. In minuut dertien werd vanuit een ingooi en daaropvolgend een steek balletje Sigrid vrijgespeeld maar net te kort om tot een doel poging te komen. Na deze fase was heel duidelijk te merken dat we nog behoorlijk wat wedstrijdfitheid te kort komen, en dat kwam het spel niet ten goede. Valt alleen nog te vermelden dat in de 41e minuut er nog een penalty werd gegeven aan ASH en dat was de 3-0. De correct leidende scheidsrechter floot op tijd af voor einde wedstrijd.

Conclusie van vandaag: Goede eerste helft geweest, waarbij er hard gewerkt is en jullie hebben laten zien wat we kunnen op dit moment. We kunnen niet genoeg zeggen kom trainen, want op basis van plezier, afspraken nakomen en een goede conditie kunnen onze trainers een team smeden.

Eindstand 3-0