Heukelum en GJS gelijk in oefenwedstrijd

GJS 1

Semih Kaplan (scrimmage)
Semih Kaplan (intikker)

16 juli 2020 19:45

B. van Iperen

Opstelling

Na ruim 4 maanden kwam de Heukelumse selectie donderdagavond op De Vriezenwijk weer in actie. De formatie van trainer Jerome Ceton trad in het kader van de voorbereiding op seizoen 20-21 in een vriendschappelijke wedstrijd aan tegen het GJS van Heukelum oud-trainer Marco Verbeek.

GJS kwam vorige week dinsdag al in actie. In Schelluinen werd de plaatselijke 4e klasser met 0-4 verslagen.

Heukelum kwam zeker niet met de sterkste formatie in actie. Zo ontbraken aanvoerder Sil van Putten (vakantie) en de teruggekeerde Ferry Meijdam (niet fit). Nieuwelingen Ray Kant, Max Schaay en Jordi Kamp waren wel aanwezig en maakten hun debuut. Kant begon in de basisopstelling van trainer Ceton.

JO19-keeper Jesse van Schaik begon ook in de basis. Hij werd in de tweede helft afgelost door van de jeugd overkomen keeper Pablo van Rossum. Keeper Yoerik van't Pad wilde geen risico nemen met zijn schouder, maar kwam in de tweede helft wel als gelegenheids-back in het veld.

Op het B-veld kwam Heukelum na een half uur spelen op voorsprong via Lars van Honk, die de GJS-keeper met een lobje kansloos liet. Voor het Heukelumse doel moest Jesse van Schaik een aantal keren handelend optreden. maar de jongeling voorkwam dat GJS kon scoren. Vlak voor rust verdubbelde Semih Kaplan met een frommelgoal de voorsprong naar 2-0.

In de twede helft kwamen onder anderen de van LRC overgekomen Max Schaay en Jordi Kamp binnen de lijnen. Zij konnen echter niet voorkomen dat GJS heel snel na rust de 2-1 aansluiting scoorde.

Nadat Banjamin Meijdam met een prachtige vrije trap vanaf zo'n 18 meter het houtwerk testte, werd keeper Jesse van Schaik vervangen door keeper Pablo van Rossum. Ook Yoerik van't Pad verving Brennan Bieri als gelegenheids-linksback. Het haalde de samenhang uit de Heukelumse formatie en GJS kwam na 70 minuten op 2-2 en direct daarna op 2-3.

Tien minuten voor tijd tekende Semih Kaplan voor zijn 2e van de dag aan en scoorde 3-3. De GJS keeper redde in eerste instantie knap, maar in 2e instantie liet Kaplan de doelman kansloos. Lars van Honk bezorgde in de laatste seconde Heukelum bijna nog de oefenwinst, maar kwam met zijn hoofd 1 centimeter tekort om een voorzet tot 4-3 te verwerken.

Al met al een nuttig oefenwedstrijd.  De selectie gaat nu drie weken met vakantie, om op donderdag 6 augustus 20:00 uur de voorbereiding te hervatten. Op zaterdag 15 augustus staat de volgende wedstrijd op het programma. Dan wordt er om 14.30 uur in Leerdam aangetreden tegen Leerdam Sport'55 1.

Heukelum 1 - GJS1   3-3   (2-0)

30.   1-0   Lars van Honk
44.   2-0   Semih Kaplan
46.   2-1   GJS
71.   2-2   GJS
73.   2-3   GJS
78.   3-3   Semih Kaplan

De volgende spelers kregen speelminuten: Jesse van Schaik, Pablo van Rossum, Jeffrey van der Heiden, Wilfried Prigge, Brennan Bieri, Niels Labrie, Tim Verdier, Thijs van Veluw, Lars van Honk, Joell Papilaja, Benjamin Meijdam, Rick van Loo, Semih Kaplan, Tim Schwebke, Sil Veltman, Ray Kant, Max Schaay, Jordi Kamp en Yoerik van't Pad.

Scheidsrechter: Bastiaan van Iperen.

Toeschouwers: 125.