1-5 oefenwinst op Leerdam Sport'55

Leerdam Sport'55 1

15 augustus 2020 12:00

S. de Leeuw

Na drie weken vakantie startte de selectie donderdag 6 augustus weer met trainen en werd zaterdag een oefenwedstrijd gespeeld tegen 4e klasser Leerdam Sport'55.

Een vijftal spelers was door vakantie of blessure afwezig op het Leerdamse hoofdveld: Ferry Meijdam, Jordi Kamp, Thijs van Veluw, Niels Labrie en Yoerik van't Pad. Trainer Jerome Ceton had met zestien beschikbare spelers toch een ruime keuze.

De thuisploeg kwam binnen tien minuten fortuinlijk op voorsprong toen een voorzet in de kruising achter keeper Ron de Nijs plofte. Waar het in het begin vrij gelijk opging, schakelde Heukelum halverwege de eerste helft bij. Het resulteerde in de gelijkmaker van Benjamin Meijdam en de verdubbeling van de score door Tim Schwebke. Rick van Loo zorgde vlak voor rust voor de comfortabele 1-3 voorsprong.

In de tweede helft was het klassenverschil duidelijk zichtbaar. De thuisploeg liep achter de feiten aan en het enige kritische punt op de Heukelumse ploeg was dat er te weinig kansen werden verzilverd. Het had namelijk makkelijk in de dubbele cijfer kunnen lopen. Maar zover kwam het niet. Door doelpunten van Benjamin Meijdam en Semih Kaplan werd het slechts 1-5. en kon de selectie de tas pakken om aan te schuiven voor een lunch in restaurant 't Veerhuys.

Volgende week zaterdag 22 augustus staat de volgende oefenwedstrijd op het programma. Op De Vriezenwijk zal Heukelum dan aantreden tegen 3e klasser Everstein. De wedstrijd vangt om 14.30 uur aan.

Leerdam Sport'55 1 - Heukelum 1   1-5   (1-3)

08.   1-0   Leerdam Sport'55
35.   1-1   Benjamin Meijdam
40.   1-2   Tim Schwebke
44.   1-3   Rick van Loo
60.   1-4   Benjamin Meijdam
65.   1-5   Semih Kaplan

De volgende spelers kregen speelminuten: Ron de Nijs, Pablo van Rossum, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Tim Verdier, Wilfried Prigge, Wouter van Wijk, Brennan Bieri, Sil van Putten, Lars van Honk, Joell Papilaja, Benjamin Meijdam, Rick van Loo, Semih Kaplan, Tim Schwebke en Ray Kant.

Scheidsrechter: Simon de Leeuw.

Toeschouwers: 130.