Proxsys Cup: Gelijkspel tegen Unitas

Kevin Cornet

Proxsys Cup

28 december 2019 13:35

In een volle Oosterbliek speelde Heukelum zaterdagmiddag voor de Proxsys Cup met 3-3 gelijk tegen Unitas. Tim Schwebke (2x) en Benjamin Meijdam scoorden voor Heukelum.

Na de winst van ASV Arkel was het de beurt aan Unitas en Heukelum. Beide ploegen staan op 3 punten na 1 wedstrijd en willen dit aantal graag verdubbelen. Een wedstrijd die beide kanten op kan gaan tussen 2 teams die het al jaren goed doen in de Oosterbliek, die bomvol zat op deze zaterdagmiddag.

De eerste helft begon gelijk goed. Heukelum kwam tweemaal op voorsprong, maar Unitas kwam tweemaal heel snel terug. Na 10 minuten was daar de eerste voorsprong voor Unitas, het was aanvoerder Kevin Cornet die met zijn harde linker goed binnenschoot. Maar kort voor rust was het de speler van het toernooi van vorig jaar, Tim Schwebke, die de 3-3 maakte.

Na de rust bleef dit een wedstrijd op de scherpst van de snede. Na een mooie aanval raakte Benjamin Meijdam de binnenkant van de paal. Ook Unitas was een paar keer dichtbij maar mede door prima keeperswerk van Mehmet Uysal bleef het 3-3. Hiermee eindigde deze mooie pot dus in een gelijkspel. Beide ploegen zullen hier niet tevreden mee zijn, maar misschien was dit de verdiende en juiste einduitslag.

De andere wedstrijd in de poule tussen Arkel en Dussense Boys eindigde in een 4-2 overwinning voor Arkel.  Heukelum leidt de poule op doelsaldo en staat met Unitas op vier punten. Arkel volgt met 3 punten. Voor deze drie ploegen is alles nog mogelijk. Maandag volgt de ontknoping in deze spannende poule F als eerst om 20.20 uur Unitas en Dussense Boys de degens kruissen en om 21.15 uur Heukelum mag aantreden tegen Arkel.

> Klik hier voor de stand in poule F

Unitas 1 - Heukelum 1   3-3   (3-3)

0-1   Benjamin Meijdam
1-1   Ismael el Khaddouri
1-2   Tim Schwebke
2-2   Achraf Chentouf
3-2   Kevin Cornet
3-3   Tim Schwebke

Heukelum: Mehmet Uysal, Benjamin Meijdam, Lars van Honk, Rick van Loo, Tim Schwebke, Brennan Bieri, Jeffrey van der Heiden, Ömer Faruk Duman en  Jesse van Schaik.