Proxsys Cup: 6-3 winst op Dussense Boys

Proxsys Cup

24 december 2019 18:30

Opstelling

Heukelum speelde op kerstavond de eerste wedstrijd in poule F van de Proxsys Cup tegen Dussense Boys. Heukelum had weinig te duchten van de zondag vierdeklasser en zonder veel inspanning werd met 6-3 gewonnen.

Dussense Boys stond onder leiding van Eric van Genderen. Hij werd als trainer in seizoen 2010-2011 kampioen met Heukelum in de vierde klasse. Voor Heukelum zat Sil van Putten als gelegenheidscoach op de bank.

De eer was aan beide teams om dag drie en daarmee poule F te beginnen. Heukelum heeft het op het veld lastig met een 11de plek in de 2e klasse F. Dussense Boys doet het in haar klasse, de 4e klasse C op de zondag, niet heel veel beter met een 9e plek. Voor beide ploegen misschien dus de ideale afleiding van hun veldseizoen tot nu toe.

In de eerste 20 minuten was het vooral de verliezend finalist van vorig jaar Heukelum dat de toon voerde. Niet heel raar dus. Maar Dussense Boys deed alles wat het kon om tegenstand te bieden. Alleen de speler van het toernooi van vorig jaar, Tim Schwebke, en Brennan Bieri wisten de verdediging te omzeilen. Maar Dussense Boys liet het daar niet bij zitten en sloeg 1x terug via Bob Leemans.

In het 2e bedrijf hetzelfde spelbeeld. Heukelum de bal en de kansen, Dussense Boys aan het loeren op de counter. En dit werkte voor de mannen in het zwart uitstekend met 2 goals. Toch was het Heukelum dat door de individuele klasse de overwinning naar zich toetrok door 2 goals van zowel Rick van Loo als Benjamin Meijdam.

De andere wedstrijd in de poule ging tussen Arkel en Unitas, waarbij Unitas met 4-6 aan het langste eind trok. Heukelum voert nu met Unitas de poule aan. De Gorcummers zijn op zaterdag 28 december 13:35 de volgende tegenstander.

Heukelum 1 - Dussense Boys 1   6-3   (2-0)

1-0   Tim Schwebke
2-0   Brennan Bieri
2-1   Bob Leemans
3-1   Rick van Loo
4-1   Benjamin  Meijdam
5-1   Rick van Loo
5-2   Lars Branderhorst
5-3   Bob Leemans
6-3   Benjamin Meijdam

Heukelum: Mehmet Uysal, Benjamin Meijdam, Lars van Honk, Rick van Loo, Tim Schwebke, Brennan Bieri, Jeffrey van der Heiden en Jesse van Schaik.