Heukelum 3 beleeft makkelijke middag in Leerdam

Leerdam Sport'55 4

Bas Bel (schot)
Jesse van Schaik (intikker)
Assist: Bas Bel
Bas Bel (vrije trap)

28 september 2019 14:30

Voor ons 3e elftal was het op 28 september 2019 tijd voor de tweede wedstrijd van het nog prille seizoen. Leerdam Sport 4 was de tegenstander. Er bleken wat personele problemen, door verschillende redenen. De ene reden uiteraard wat beter dan de andere, maar hier doet de correspondent van dienst geen uitspraak over.

Er wordt om 14:30 afgetrapt op het tweede veld van Leerdam Sport. Voorafgaand aan de wedstrijd werd een veldinspectie verricht door de mannen van Heukelum 3 en zij zagen tot hun verbazing enkele molshopen op het veld. Hier werd de verbazing over uitgesproken, maar toen we beseften dat we met Heukelum 3 op pad waren, leek het eigenlijk wel logisch dat wij op dit soort velden onze talenten mogen etaleren. Daarom werd er om 14:30 ‘gewoon’ afgetrapt voor de wedstrijd tegen Leerdam Sport 4.

Al snel werd duidelijk dat Heukelum 3 een maatje te groot was voor Leerdam Sport 4. Naar verluid had het team hadden zich te laat ingeschreven bij de KNVB, waardoor zij zich niet meer konden inschrijven in de 5e klasse. In de eerste 5 minuten werden al een aantal mogelijkheden gecreëerd en de eerste kans voor Bas Bel was raak. Hij schoot fraai vanaf de linkerzijde een schot diagonaal in de bovenhoek: 0-1. Een aantal minuten later nam Bas Bel nogmaals de keeper onder vuur. Deze moest lossen en onze gelegenheidsspits Jesse tikte attent binnen. Voor rust werd het ook nog 0-3 en 0-4, naar verluid door twee solo’s van ene Raymond. Deze heeft de verslaggever van dienst echter niet goed waar kunnen nemen.

De tweede helft was een formaliteit en er werd wederom door Bas Bel gescoord vanuit een vrije trap. De keeper van Leerdam Sport ging bij deze vrije trap niet geheel vrijuit. Leerdam Sport poogde nog iets van de wedstrijd te maken en leken dan ook de eretreffer te maken die zij verdienden, maar de scheids beschikte echter niet over (de benodigde) doellijntechnologie en het vermeende doelpunt werd niet gehonoreerd. Zodoende kon Ron de Nijs zijn eerste clean sheet van het seizoen noteren.

Al met al een makkelijk middag voor de mannen van Heukelum 3. Volgende week om 12.15 staat de kraker tegen Theole 3 op het programma op het hopelijk zonovergoten sportpark "De Vriezenwijk".