Asperen 4 krijgt voetballes van Heukelum 4

9 november 2019 12:15

Ariaan van Steenis

Onbekend

Iedereen kent ze wel, de derbi’s uit de regio. Liverpool tegen Everton, city tegen United, de blauwe tegen de rooie en de rood witte tegen de zwart witte. Die laatste hebben wij, Heukelum tegen Asperen. Heukelum 4 tegen Asperen 4 om precies te zijn. De jongens aan de “andere kant van de rotonde" zoals zij zelf zeggen. Daarvoor verwijs ik jullie naar de fb-pagina van Asperen 4. Echter hebben ze de lading “derbi of durbi" niet helemaal begrepen denk ik.

De leidsman van de dag was niemand minder dan dhr. Adriaan van Steenis. Dat deze man een lichte voorkeur voor Asperen geniet was nog wel een risico maar ook Adriaan kon ons niet van deze masterclass weerhouden.

Ik zal niet tot in detail ingaan op het scoreverloop want ook ik weet het niet precies meer, maar wel dat wij uit de startblokken schoten en binnen no time op 3-0 voorsprong stonden. De enigste goal die ik uit wil lichten is de 4-0. Ricardo vd Vegt verstuurd een prachtige crosspass op Kai Maasland die de achterlijn haalt, hem vervolgens heerlijk voorgeeft en Alex de Vlieger die hem binnen kan lopen. Een beauty. Uit eindelijk eindigt het in 8-0 voor de thuisploeg.

Sportief gezien een plezierige wedstrijd en geen gekkigheid naar de leidsman toe. Hier zou een niet nader te noemen persoon van Heukelum 1 nog wat van kunnen leren.

Onder het genot van een bruine fruitschaal en diverse flessen gerstenat hebben wij deze overwinning tot in de late uurtjes gevierd.

Aankomend weekend is er een interland break en zijn er diverse spelers van het 4e opgeroepen om voor hun land uit te komen. Dit tot enig ongenoegen van de hard trainende maar net te kort komende Raymon van Wijk. 23 november ontvangen wij rode lantaarn drager Meerkerk 4 en gaan we er weer een mooie dag van maken.

Man of the Match: Sexy Eddy oftewel onze captain Eddy van Geet.

Supporters: 14! Ongekend.