Het 4e pakt drie punten op karakter

SV Noordeloos 3

26 oktober 2019 12:30

Vrijdag 25 September. Onder het genot van het niet door iedereen gewaardeerde "AMSTEL" werd er door een specifiek groepje van Heukelum 4 vrijdag meegedaan aan de pubquiz in het dorpshuis. Vele rondes verder met wisselend succes met verschillende  thema's zoals films en series, topografie, geschiedenis en muziek werd er afgesloten met een keurige 3e plek met een eervolle vermelding van de quizmaster.

Die Amstel moeten we het even over hebben. Wat zagen mijn mannen eruit zaterdag ochtend. De 1 had voor het eerst hoofdpijn van bier en de ander met het welbekende emmertje naast het bed geslapen. Hier nu mijn oproep: gooi die troep eruit en ga Heineken verkopen.

Zaterdag 26 September. Met een veelbelovend zonnetje maar met de moed in de schoenen vertrekken wij richting Noordeloos. Wederom een wedstrijd op kunstgras zien wij, de 4e uitwedstrijd en de 4e keer op kunstgras. Dat kan er ook nog wel bij. Zonder enige vorm van warming-up beginnen wij de wedstrijd. Tegenhouden, dat is het enigste juiste woord voor de 1e helft. Toch komen wij zonder kleerscheuren de eerste helft door.

In de rust is er weinig geluid op wat natte scheten na. En daar is die vieze sluipmoordenaar AMSTEL weer, bah bah, wat een lucht. Dit kan niet goed voor je zijn.

Wij trappen af voor de 2e helft en tot onze verbazing komen wij via een magistrale aanval op 0-1 voorsprong. Geheel tegen de verhoudingen in uiteraard. Een assist van de in de rust ingebrachte Martin van Rooden afgemaakt door de doorgelopen Jeroen Nijhoff. Wat een beauty. Diezelfde Jeroen Nijhoff gaat niet veel later gewillig naar de grond nadat ie een bal wilt koppen en die dekselse Amstel hem zn hele koppie door elkaar schud. Bal uit!! Bal uit!! Wat een aanslag kan een bepaald merk gerstenat op je leven hebben. Na wat minuten op de grond gelegen te hebben is onze spelmaker weer bij kennis en kunnen we verder. Niet veel later schiet Kai Maasland de 0-2 tegen de touwen, geen idee wat er aan vooraf ging maar het is een doelpunt. De al oude voetbalwet komt hier dan toch weer om de hoek kijken “als je hem zelf niet maakt”. Vorige week kregen wij diezelfde deksel op de neus. Noordeloos schiet nog een keer op de lat en nog een paar keer naast maar echt gevaarlijk zijn ze niet geworden. Als Jeroen daar dan nog een 0-3 via een droge knal in de verre hoek tegenover zet is het gedaan met de wedstrijd.

Het was geen top wedstrijd van onze kant maar als je met 0-3 wint moet je gewoon niks zeggen en lekker inpakken en weg wezen. En weg gingen want er stond alweer een mooi feest voor de deur. OKTOBERFEST in de kantine van Heukelum. Fantastisch geregeld, leuk aangekleed en lekker druk. Vrouwen in Dirndl's, mannen in Lederhosen en iemand in de nek van een dwerg. Kortom top avond. Owja, ook nog de prijs voor best geklede man gewonnen. Thijs van Veluw bedankt voor het organiseren en iedereen die hier zijn steentje aan bijgedragen heeft. Het was een top avond.