Heukelum laat GJS niet dichterbij komen

GJS 1

Ben Vissers
Nordin el Hassani
Tim Schwebke (kopbal)
Sjors Hendriks (kopbal)
Semih Kaplan (intikker)
Youri Bos (penalty)

30 november 2019 15:00

S. van den Bregen

Zaterdag stond voor Heukelum de uitwedstrijd tegen GJS op het programma. Het was een weerzien met trainer Marco Verbeek die afgelopen zomer de overstap maakte van De Vriezenwijk naar Dalem. Met GJS, wat vorig seizoen afdaalde vanuit de eerste klasse, presteert de oud-trainer nog onder verwachting en wordt net als in Heukelum voorlopig naar onderen gekeken.

Heukelum trainer Ceton begon met dezelfde basis als vorige week tegen Sleeuwijk. Enige verschil was dat op doel Yoerik van't Pad weer present was, nu als kersverse vader van zoon Niek. We feliciteren het gezin Van't Pad bij deze van harte.

Heukelum startte de eerste helft aan de dijkzijde met de zon in de rug. Voor beide ploegen was het in het begin vooral aftasten. Na veertien minuten veroverde Benjamin Meijdam de bal en zette voor op Tim Schwebke, die de 0-1 voorsprong binnen knikte. Heukelum probeerde door te pakken en zette veel pressie op het middenveld. Rick van Loo kon met een vrije trap GJS-keeper Schaften niet verrassen.

Halverwege de eerste helft probeerde GJS snel druk te zetten en zo het Heukelumse spel te ontregelen. De tactiek werkte en kansen waren er met een counter, redding Yoerik, en een vrije trap, schot in muur en de rebound verdween naast het doel. Uiteindelijk kwam de 1-1 voor de thuisploeg op het scorebord door een doelpunt van Sjors Hendriks, die een corner binnenkopte.

Heukelum rechtte nog voor rust de rug en kwam weer op voorsprong. Sil van Putten werd vanuit een corner in stelling gebracht, op de rand van het strafschopgebied. Zijn knal verdween via Semih Kaplan achter de GJS-keeper Schaften in het doel, 1-2.

Na rust leek Heukelum op een comfortabel 1-3 voorsprong te komen. Semih Kaplan kreeg een dot van een kans toen hij in een één-tegen-één situatie kwam met keeper Schaften. Helaas faalde Kaplan en verdween zijn inzet naast het doel. Een cruciale misser, want GJS maakte de gelijkmaker toen Brennan Bieri in de Heukelumse zestien GJS'er Youri Bos neerhaalde. Scheidsrechter Van Den Bregen legde de bal op de stip en Bos schoot zelf vanaf elf meter binnen.

De thuisploeg probeerde door te drukken en Heukelum kon het geliefde counterspel spelen. Het leverde voor beide teams geen doelpunten meer op, maar een terecht gelijkspel.

Volgende week staat Woudrichem op het programma. De 'Vissenkoppen' wonnen knap de eerste periode maar zitten de laatste drie wedstrijden (1x verlies en 2x gelijkspel) in een mindere periode. De wedstrijd begint om 14:30 uur op De Vriezenwijk.

GJS 1 - Heukelum 1   2-2   (1-2)

14.   0-1   Tim Schwebke
33.   1-1   sjors Hendriks
39.   1-2   Semih Kaplan
67.   2-2   Yoeri Bos (strafschop)

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van HonkGele kaart, Rick van Loo, Tim Schwebke, Semih Kaplan, Brennan BieriGele kaart, Sil van Putten, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der HeidenGele kaart.

GJS: Rob van den Boom, Remco de Bruijn, Julien Dorrepaal, Stef Kamp, Sjors Hendriks, Nordin el HassaniGele kaart, Sereno Latuhihin, Ben VissersGele kaart (Björn Barten), Joost Haggenburg, Bart van Schaften en Yoeri Bos.

Scheidsrechter: Sjarco van den Bergen.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Ernö Kalmár (GJS).

Toeschouwers: -.