Drechtstreek eindigt goede reeks van Heukelum

Drechtstreek 1

Ties van Aggelen
Mart Wielaard
Ties van Aggelen

8 februari 2020 14:30

M. van de Luitgaarden

Opstelling

Heukelum was zaterdag tegen Drechtstreek niet bij machte de ongeslagen reeks van zes wedstrijden voor te zetten. In een van beide zijden slechte wedstrijd stapte Drechtstreek als sterkste van het veld.

Trainer Ceton kon geen gebruik maken van Brennan Bieri die, na zijn rode kaart vorige week, was geschorst. Daarentegen zat de van vakantie teruggekeerde Tim Schwebke op de bank.

Spelers, begeleiding en pupil van de week betraden het hoofdveld van De Vriezenwijk tot ieders verbazing met de nieuwe mascotte van Heukelum, die zorgde voor enige hilariteit. Hierover later deze week meer.

Beide ploegen maakten er een erg matige wedstrijd van. Het veldspel was ronduit slordig en op het middenveld en in de aanval werd er gegrossierd in balverlies. De beginfase ging gelijk op, beide verdedigingen hadden weinig moeite zich staande te houden. Drechtstreek keeper Moesman moest gestrekt bij een vrije tap van Sil en Putten en Yoerik van't Pad bracht redding bij een inzet van Drechtstreek aanvaller Ties van Aggelen.

Opnieuw een inzet van Van Putten werd onschadelijk gemaakt door keeper Moesman. In de tegenstoot verscheen Thijs den Dunnen alleen voor Yoerik van´t Pad. Van´t Pad redde maar kon even later niet voorkomen dat Ties van Aggelen bij de tweede paal de bal in het doel gleed en Drechtstreek op 0-1 zetten.

Waar Heukelum dacht aan een aansluitingstreffer, kwam Drechtstreek vlak voor rust op 0-2. Mart Wielaard werd van eigen helft weggestuurd. De Heukelumse verdediging legde Wielaard geen strobreed in de weg en zo kon hij op Yoerik van't Pad af en 0-2 scoren.

De tweede helft zakte Heukelum verder weg en was het Drechtstreek wat vooral gevaarlijk opdook voor Yoerik van't Pad. Een vrije trap ging ternauwernood voorlangs en ingekopte cornerbal van Drechtstreek speler Mark Kunst werd door Semih Kaplan van de lijn gekopt. Heukelum zette er een mager schot tegenover, wat naast het doel verdween.

Trainer Ceton probeerde zijn mannen verder naar voren te laten voetballen. Het zorgde voor iets meer druk op het doel van Drechtstreek. Sil van Putten zorgde voor gevaar met een schot naast het doel en een schot in de handen van keeper Moesman. Het waren speldenprikjes en kon niet voorkomen dat Drechtstreek uitliep naar 0-3, toen Ties van Aggelen alleen op Yoerik van't Pad werd gestuurd en beheerst afrondde.

Even leek Heukelum de eer nog te kunnen redden, toen invaller Tim Schwebke de bal bij bij Rick van Loo frommelde. Van Loo passeerde keeper Moesman, maar zag zijn inzet op de lijn gekeerd.

Zo komt er een einde aan de ongeslagen reeks van zes wedstrijden en zakt Heukelum twee plaatsen in de stand. Volgende week staat in Aalst om 14.30 uur Roda Boys te wachten. Een moeilijke tegenstander maar mogelijk kunnen de mannen van Ceton de draad weer oppakken.

Heukelum 1 - Drechtstreek 1   0-3   (0-2)

32.   0-1   Ties van Aggelen
45.   0-2   Mart Wielaard
84.   0-3   Ties van Aggelen

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van Honk (89. Sil Veltman), Joell Papilaja ('46. Tim Schwebke), Rick van Loo, Semih Kaplan ('82. Omer Faruk Duman), Sil van Putten, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Tricht: Joris Moesman, Jorn van Drimmelen, Patrick Kunst, Mart Wielaard, Daeley van der Graaff (), Ties van Aggelen, Mark Kunst (Max Voogelaar), Thijs den Dunnen (Yunus Ekiz), Job van Vliet, Ton Groffen en Ralph van der Giessen.

Scheidsrechter: Michel van de Luitgaarden.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Lennart van Rijswijk (Drechtstreek).

Toeschouwers: 150.