Zwakke tweede helft kost punten tegen Altena

Altena 1

Assist: Rick van Loo
Julian Geelhoedt (kopbal)
Nick Linnenbank (schot)
Corné van Rosmalen (schot)
Ali Mahamed (schot)

2 november 2019 14:30

R.J. (Ron) Huser

De formatie van Jerome Ceton speelde een goede eerste helft, hield de posities goed bezet en plaatste een aantal scherpe aanvallen. De verdediging met Tim Verdier, Thijs van Veluw, Niels Labrie en Jeffrey van der Heiden had de aanvallers van Altena onder controle. Toch was het de thuisploeg die bijna de score opende toen Nick Linnenbank buiten bereik van Yoerik van't Pad keihard op de kruising knalde. Veder kwam het doel van Yoerik van't Pad niet echt in gevaar.

Voor Heukelum opende Benjamin Meijdam nog net voor het halfuur de score. Hierbij werd hij bediend door de diep gelopen Rick van Loo die via zijn aanname zijn directe tegenstander kwijtraakte en Benjamin Meijdam voor het doel vond. Een koud kunstje voor benjamin Meijdam, 0-1.

Er volgenden een aantal kansen voor Benjamin Meijdam en Semih Kaplan. Kaplan probeerde zelfs nog met de hand te scoren, maar kon de prima leidende scheidrechter Huser niet foppen en kreeg geel uitgereikt. Vlak voor rust was ook Rick van Loo dichtbij een doelpunt met een volley.

Na rust een heel ander Heukelum dan voor rust. Als een 'plumpudding' zakte alles in elkaar. Julian Geelhoedt bracht direct na rust Altena met een kopbal uit een corner langszij, 1-1. Er volgden een reeks kansen voor de thuisploeg, maar de lat en goed keeperswerk van Yoerik van't Pad voorkwamen een achterstand.

Met het inbrengen van Sil van Putten en Tim Schwebke bracht Jerome Ceton meer routine in de ploeg en leek de wedstrijd even te keren toen eerst Semih Kaplan van dichtbij in de zijkant van het doel schoot en even later een doelpunt van Lars van Honk werd afgekeurd. Scheidrechter Huser keurde de goal af op advies van zijn assistent, die in de actie vooraf had geconstateerd dat de bal de achterlijn had gepasseerd en het dus een doeltrap moest zijn.

De wedstrijd keerde zich tegen Heukelum en in plaats van een voorsprong voor Heukelum werd het even later een achterstand toen Nick Linnenbank geen strobreed in de weg werd gelegd en diagonaal binnenschoot.

Heukelum kwam er vervolgens niet meer aan te pas. Via doelpunten van Corné van Rosmalen en Ali Mahamed liep Altena uit naar 4-1. Yoerik van't Pad verrichtte tussendoor nog enkele goede reddingen en had ook "een engeltje op de lat" toen Altena de paal raakte. Dit engeltje zat opnieuw op de lat toen Altena in de slotfase nog een strafschop kreeg. De strafschop werd door Altena speler Johnny Schouten op de paal geschoten.

Volgende week staat er een thuiswedstrijd tegen Pelikaan op het programma. Aanvang 14:30 uur.

Altena 1 - Heukelum 1   4-1   (0-1)

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Milan van de Werken, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van Honk, Rick van Loo, Semih KaplanGele kaart ('75. Ömer Faruk Duman), Brennan BieriGele kaart ('58. Sil van Putten), Benjamin Meijdam, Thijs van Veluw ('58. Tim Schwebke) en Jeffrey van der Heiden.

Altena: Rob de Groot, Julian Geelhoedt, Kenneth Hoeke, Thijs van Helvert, Tristan van Noorloos (Brian de Graaf), Nick Linnenbank (Jens Schouten), Denzel Libretto (Ali Mahamed), Johnny Schouten, Alexander Mcdermott, Patrick Zwart en Corné van Rosmalen.

Scheidsrechter: Ron Huser.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Diko Versteeg (Altena).

Toeschouwers: 250.