Heukelum pakt weer kostbare punten

Tricht 1

Wilfried Prigge (intikker)
Lars van Honk (intikker)
Tim van Dijken
Twan van Toorn
Tim Schook
Luuk Monker
Sil van Putten (penalty)
Assist: Rick van Loo

2e klasse F

1 februari 2020 14:30

R. van de Rest

Een goed en degelijk spelend Heukelum heeft zaterdagmiddag prima zaken gedaan door in Tricht op sportpark Crayestein de rode lantaarndrager met 0-3 te kloppen. En passant nam Heukelum met deze zege revanche voor de blamerende 1-6 nederlaag eerder dit seizoen op het eigen sportpark De Vriezenwijk.

Behalve dat de gasten er met een (ruime) zege vandoor gingen, waren er meer gelijkenissen tussen de wedstrijd eerder dit seizoen en de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Meest in het oog springende overeenkomst was de ‘kaartenregen’: In Heukelum destijds 6 gele kaarten en 2 rode kaarten (waarvan eenmaal twee keer geel). Deze keer bleef de teller op 5 gele kaarten en drie (directe) rode kaarten staan. Wellicht trekt de neutrale lezer uit deze gegevens de conclusie dat er beide keren sprake is geweest van een stevige en grimmige partij voetbal. Dat is niet het geval. Net als eerder dit seizoen in Heukelum speelden beide ploegen nu ook een sportieve wedstrijd. Enige smet was een opstootje kort na de pauze, toen zowat het gehele voetballende deel van de aanwezigen samendromde na wat fysieke onaardigheden over en weer. Het kostte Brennan Bieri en Tricht-speler Tim van Dijken een terechte rode kaart. Een kordate beslissing van referee Richard van de Rest uit Dordrecht die ik (wat betreft de ‘boosdoeners’) overigens zelf niet goed kan bevestigen omdat ik juist op dat moment tegen de zon in starend, belemmerd werd in mijn zicht.

Heukelum  trad zonder de geschorste Semih Kaplan en de vakantie vierende Tim Schwebke in de sterkst mogelijke opstelling aan. Tegenstander Tricht moest het (onder andere) doen zonder haar topscorer Marijn Bransen. En dat was voor Heukelum een meevaller (Bransen scoorde in de heenwedstrijd drie keer).

De rood-witte brigade, deze keer in het zwart-wit gestoken, kwam voor de pauze op een verdiende 0-2 voorsprong via de verdienstelijk in de spits opererende Wilfried Prigge na een bijzonder fraaie aanval over diverse schijven. Benjamin Meijdam gaf uiteindelijk de voorzet van waaruit Wilfried Prigge van dichtbij kon scoren. Kort daarna zag Benjamin een hoekschop van hem via de voet van Lars van Honk in het doel verdwijnen. Daarvoor en daarna kregen beide ploegen mogelijkheden, maar gescoord werd er  niet meer. Ruststand derhalve 0-2.

De tweede helft had als wedstrijd ná het hiervoor beschreven incident in de 51ste minuut niet veel meer om het lijf. Behoudens een hele kleine opleving rond de 70ste minuut maakte de thuisploeg een machteloze indruk. Heukelum geloofde het wel; de concentratie verslapte en het spel werd slordiger. Zo af en toe gebeurde er nog wat, en dat was het geval in de 81ste minuut. De met een steekpass weggestuurde Rick van Loo werd binnen de lijnen van het 16-meter gebied onreglementair ten val gebracht: penalty en een rode kaart voor de overtreder. Sil van Putten schoot de strafschop beheerst binnen: 0-3.

Tot zover de wedstrijd (een prima en veel uitgebreidere weergave van de wedstrijd vindt u op www.regio-voetbal.nl).

Via deze belangrijke zege komen de rood-witten op 17 punten uit 14 wedstrijden en bezet men de 9de plaats. Nog steeds niet ver verwijderd van de ‘gevaarlijke’ 12de plaats (5 punten voor op GJS). Wat zorgen baart is dat de zogenaamde ‘kaartenlast’ bij Heukelum toeneemt. Na zijn rode kaart zal Brennan Bieri een aantal wedstrijden verplicht ontbreken. Hiernaast staan inmiddels drie spelers op 4 gele kaarten (na de vijfde gele kaart volgt automatisch een wedstrijd schorsing).  Heukelum is ondertussen al wel 6 wedstrijden zonder nederlaag, hetgeen we terugzien in de stand van de tweede periode: de derde plaats op 3 punten achterstand van koploper Altena. Al zal het behalen van een periodetitel niet de hoogste prioriteit hebben.

Aanstaande zaterdag vervolgen we de competitie met een thuiswedstrijd tegen Drechtstreek, dat net als Heukelum 17 punten uit 14 wedstrijden scoorde.

Tricht 1 - Heukelum 1   0-3   (0-2)

18.   0 -1   Wilfried Prigge
29.   0-2   Lars van Honk
81.   0-3   Sil van Putten (strafschop)

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim VerdierGele kaart, Niels Labrie, Lars van Honk, Joell Papilaja ('51. Milan van de Werken), Rick van LooGele kaart ('87. Wouter van Wijk), Brennan BieriRode kaart, Sil van Putten, Wilfried Prigge ('69. Omer Faruk Duman), Benjamin Meijdam en Jeffrey van der HeidenGele kaart.

Tricht: Glenn Robbemondt, Ruben Lambregts, Twan ToornGele kaart, Luuk MonkerGele kaart, Tim SchookRode kaart, Ramon van Soelen, Tim van DijkenRode kaart, Arjan Hakkert, Luke van Dijken (Harm van Brenk), Mehdi Hoummani en Pepijn Lambregts. In het veld gekomen, onbekend voor wie: Gerjan van Haarlem en Redouan Rahali.

Scheidsrechter: Richard van de Rest.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: André Wahl (Tricht).

Toeschouwers: 170.