Flinke nederlaag ondanks goede eerste helft

Wieldrecht 1

Tim Schwebke (intikker)
Assist: Rick van Loo
Michiel de Groot (kopbal)
Ferhat Kemaldar (kopbal)
Aron de Keijzer
Aron de Keijzer

5 oktober 2019 14:30

J. van Belzen

Heukelum moest zaterdag opnieuw een flinke nederlaag slikken. Ondanks een sterke Heukelumse eerste helft maakte Wieldrecht in de tweede helft het verschil en was met 5-1 te sterk.

De eerste helft begon na twee minuten zeer hoopvol voor Heukelum met een grote kans voor Rick van Loo. Van Loo kon alleen door naar Wieldrecht keeper Van Vuuren, maar moest in de sluitpost zijn meerdere erkennen. Toch kwam Heukelum al na acht minuten op achterstand toen Jeffrey van der Heiden een voorzet via zijn bovenbeen knullig in het Heukelumse doel zag belanden, eigen doelpunt.

Heukelum ging niet bij de pakken neer zitten en speelde een prima eerste helft. Halverwege de eerste helft kwam er de beloning via een doelpunt van Tim Schwebke. Schwebke rondde een prachtig aanval via Benjamin Meijdam en Rick van Loo succesvol af. De vreugde veranderde al snel in een teleurstelling toen Schwebke kort na zijn doelpunt met een hamstringblessure moest uitvallen. De precieze diagnose is nog niet bekend, maar gevreesd wordt voor opnieuw een flinke blessure. Het zit het team van Jerome Ceton wat dat betreft niet mee.

Na rust schoot Wieldrecht uit de startblokken. Michiel de Groot scoorde met een vrije kopbal 2-1. Hierna kreeg Benjamin Meijdam een grote kans en kon alleen af op de keeper van Wieldrecht. In plaats van te scoren schoot Meijdam op de keeper. De 3-1 van Ferhat Kemaldar was de genadeslag voor Heukelum. De 'koppies' gingen hangen en kansen werden wel heel makkelijk weggegeven. Heukelum mocht in zijn handen knijpen dat het via tweemaal Aron de Keijzer slechts 5-1 beleef voor Wieldrecht.

Komende zaterdag staat de vierde competitiewedstrijd op het programma, dan komt Wilhelmina'26 op bezoek in Heukelum. De wedstrijd vangt om 14.30 uur aan op e Vriezenwijk. Komende dinsdag komt Heukelum ook in actie op De Vriezenwijk. Dan zal eersteklasser Almkerk op bezoek komen in het kader van de EM - Van der Wal Cup. De wedstrijd vangt om 20.00 uur aan.

Wieldrecht 1 - Heukelum 1   5-1   (1-1)

08.   1-0   Jeffrey van der Heiden (eigen doelpunt)
23.   1-1   Tim Schwebke
48.   2-1   Michiel de Groot
63.   3-1   Ferhat Kemaldar
71.   4-1   Aron de Keijzer
76.   5-1   Aron de Keijzer

Heukelum
: Yoerik van 't Pad, Milan van de Werken, Tim Verdier, Lars van Honk, Rick van Loo, Tim Schwebke ('30. Redouan Berghout), Semih Kaplan ('75. Joell Papilaja), Omer Faruk Duman, Giomaro Sihasale, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Wieldrecht: Marnix van Vuuren, Ard Nagtegaal, Daan Vegt, Robert Versteeg, Joey Versendaal, Ferhat Kemaldar (Cees Groeneveld), Justin Blaauw, Claudio Teneggi (Sadik Sögüt), Mark van Agteren, Aron de Keyzer en Michiel de Groot (Marco Vrolijk).

Scheidsrechter: Jos van Belzen.
Assistent-scheidsrechter: Evert-Jan Wildner.
Assistent-scheidsrechter: Stef Kliphuis (Wieldrecht).

Toeschouwers: -.