Heukelum krijgt 1-6 pak op de broek van Tricht

21 september 2019 14:30

Wijnand van Vreeswijk

Opstelling

Oefenmeester Jerome Ceton kon tegen Tricht opnieuw geen beroep doen op verdediger Wilfried Prigge. Een hard gemis, zoals later zou blijken.

De Heukelumse defensie werd soms kinderlijk eenvoudig opzijgezet door de aanvallers van Tricht. Met name Marijn Bransen bezorgde zijn directe tegenstander Wouter van Wijk veel hoofdpijn en was een ware plaag. De Trichtse aanvaller was met drie doelpunten in het eerste half uur de grote uitblinker bij de gasten.

Bransen had vanaf de aanvang slechts vier minuten nodig om een 0-2 op het scorebord te toveren. Dat was niet helemaal waar, want het Heukelumse scorebord was defect, een mogelijke voorbode. De 0-2 voorsprong voor de bezoekers stond als een huis. Heukelum liet het defensief en op het middenveld helemaal lopen en was na een half uur murw geslagen door doelpunten van Tim van Dijken (na een kwartier) en opnieuw Marijn Bransen (na een half uur), die zijn derde doelpunt van de middag liet noteren.

Wat Heukelum er tegenoverstelde was heel summier. Slechts een kopbal van Tim Schwebke zorgde voor gevaar, maar werd door keeper Grizell onschadelijk gemaakt.

De gifbeker was voor Heukelum in de eerste helft nog niet leeg. Ramon van Soelen zette de score op 0-5, na opnieuw een actie van Marijn Bransen. Toch kreeg ook Tricht vlak voor rust een tegenslag te verwerken. Rani Abouna kreeg het na een duel aan de stok met Tim Schwebke en werd door arbiter Wijnand van Vreeswijk resoluut met rood van het veld gestuurd. Geen slimme zet van de verdediger met een 0-5 voorsprong.

Na rust moest Heukelum aan de bak om met het overtal een stukje van de blamage weg te poetsen. Dat lukt aanvankelijk aardig met kansen voor Rick van Loo en Benjamin Meijdam. Een flinterdun sprankje hoop keerde terug toen Rick van Loo op aangeven van Benjamin Meijdam de 1-5 onder keeper Grizell doorschoof. Dat flinterdun sprankje hoop werd kort daarna de grond ingeboord door dezelfde Van Loo toen hij zijn tweede gele kaart kreeg voorgehouden en met rood mocht inrukken.

Met een numeriek evenwicht kwam de wedstrijd in balans. Er waren een aantal wissels en nog wat kansen over en weer. Scheidrechter Van Vreeswijk moest nog een aantal reprimandes uitdelen aan beide ploegen en kwam tot een totaal van acht gele kaarten en één rode kaart. De wedstrijd was echter allerminst een `schoppartij`, zoals het kaartenaantal doet vermoeden.

Het slotakkoord was voor de gasten uit Tricht in persoon van verdediger Ruben Lambregts. Lambregts probeerde van ver (we schatten ruim dertig meter) voor te zetten. Dat mislukte tot zijn verbazing zo goed dat de bal over keeper Yoerik van't Pad zeilde en binnenviel. Als het dan tegenzit... eindstand een beschamende 1-6.

De Heukelumse defensie liet de afgelopen oefen- en bekerwedstrijden juist een stabiele indruk achter. We zullen deze wedstrijd in de categorie incidenten plaatsen. Het is aan de spelers om dit volgende week te bewijzen. Dan moet in Dordrecht worden aangetreden tegen EBOH, zeker geen lichte opgave. Let op, de wedstrijd begint om 14:45 uur op Sportpark Schenkeldijk.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Heukelum 1 - Tricht 1   1-6   (0-5)

03.   0-1   Marijn Bransen
04.   0-2   Marijn Bransen
16.   0-3   Tim van Dijken
30.   0-4   Marijn Bransen
39.   0-5   Ramon van Soelen
57.   1-5   Rick van Loo
82.   1-6   Ruben Lambregts

Heukelum
: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Wouter van Wijk ('71. Milan van de Werken), Lars van HonkGele kaart, Rick van Loo2 x geel, Tim Schwebke ('80. Giomaro Sihasale), Semih Kaplan ('46. Christan van der Meijden), Brennan BieriGele kaart, Omer Faruk DumanGele kaart, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Tricht: Lukas Grizell, Ruben Lambregts, Rani AbounaRode kaart, Luuk Monker, Tim Schook, Gerjan van HaarlemGele kaart ('75. Kamil Yumusak), Ramon van SoelenGele kaart ('58. Sven van Maurik), Tim van DijkenGele kaart, Arjan Hakkert, Marijn Bransen ('86. Mehdo Hoummani) en Pepijn Lambregts.

Scheidsrechter: Winand van Vreeswijk.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: André Wahl (Tricht).

Toeschouwers: 175.