Belangrijke driepunter tegen Sleeuwijk

Benjamin de Gans
Tim Schwebke (scrimmage)
Rick van Loo (schot)
Rick van Loo (vrije trap)
Jeffrey Molhoek (penalty)

23 november 2019 14:30

J. Molenaar

Opstelling

Bij de thuisploeg verving Kevin den Adel keeper Yoerik van't Pad, die op het punt staat opnieuw vader te worden. Verder natuurlijk terug van ene blessure, Sil van Putten op het middenveld. Tim Verdier en Lars van Honk begonnen eveneens in de basis, zij hadden vorige week een reserverol.

De eerste helft was Heukelum de bovenliggende partij. Vooral verdedigend en op het middenveld stond het beter dan de afgelopen weken. Lars van Honk, Benjamin Meijdam en Sil van Putten maakten een solide indruk op het middenveld. Vooral Van Putten, die volgens coach Ceton op zeventig a tachtig procent speelde, nam een belangrijke rol op zich als "verbindingsspeler".

Sleeuwijk speelde vrij machteloos. Het lukte de bezoekers niet om een noemenswaardige kans te creëren. De pogingen kwamen vooral uit de tweede lijn of uit spelhervattingen. En daarbij stond "good old" Kevin den Adel zijn mannetje.

De 1-0 van Tim Schwebke na twintig minuten was dan ook verdiend te noemen. Schwebke werd door Van Putten de diepte ingestuurd en via een rare kluts belande de bal in het doel achter doelman Corné Dekker. Na een half uur werd de score verdubbeld door Rick van Loo, die op aangeven van Benjamin Meijdam fraai scoorde.

Na rust moest Heukelum knokken voor de overwinning. Sleeuwijk kwam wat beter uit de startblokken en de wedstrijd werd gelijkwaardiger. Toch bleef het voor de gasten moeilijk om kansen te creëren. Ook Heukelum had wat meer moeite om voor het doel van Sleeuwijk te verschijnen.

Een kwartier in de tweede helft gooide topscorer Rick van Loo met een vrije trap de wedstrijd in het slot. Van Loo schoot van circa twintig meter met zijn "gouden linker" raak.

De wedstrijd was gespeeld al probeerde Sleeuwijk het nog wel, maar de ploeg was onmachtig. Verdedigend stond het vandaag sterk aan Heukelumse zijde. Toch kon een tegendoelpunt niet worden voorkomen. Brennan Bieri legt altijd veel risico in zijn spel en probeerde in het strafschopgebied de bal weg te werken met een omhaal. Hierbij raakte hij zijn tegenstander en ging de bal op de stip. Jeffrey Molhoek benutte de strafschop en tekende voor de eer van Sleeuwijk.

Een prima overwinning voor Heukelum brengt weer wat lucht met het zicht op de onderste regionen. Volgende week staat opnieuw een belangrijke wedstrijd op het programma. Dan gaan de mannen van Ceton op bezoek bij GJS in Dalem, waar Marco Verbeek sinds dit seizoen hoofdtrainer is.

Heukelum 1 - Sleewijk 1   3-1   (2-0)

19.   1-0   Tim Schwebke
33.   2-0   Rick van Loo
58.   3-0   Rick van Loo
80.   3-1   Jeffrey Molhoek (strafschop)

Heukelum: Kevin den Adel, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van Honk, Rick van Loo, Tim Schwebke, Semih KaplanGele kaart ('80. Omer Faruk Duman), Brennan Bieri, Sil van Putten ('90. Joell Papilaja), Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden ('77. Milan van de Werken).

Sleeuwijk: Corné Dekker, Jimmy van der KoppelGele kaart, Danilo Kros, Akram MohamedGele kaart, Toine van der PijlGele kaart, Petar Micic, Ruben Siland, Jenner Koek, Barry RuitenbergGele kaart, Frans van der Steenhoven (Bratley de Boon) en Benjamin de GansGele kaart (Jeffrey Moloek).

Scheidsrechter: Jerry Molenaar.
Assistent-scheidsrechter: Bastiaan van Iperen
Assistent-scheidsrechter: Niels van Dalen (Sleeuwijk).

Toeschouwers: 155.