Donkere wolken boven De Vriezenwijk

12 oktober 2019 14:30

G. de Pater

Opstelling

Na zaterdag pakken de donkere wolken zich samen boven De Vriezenwijk. Heukelum verloor namelijk opnieuw met flinke cijfers. Nu was Wilhelmina'26 met 2-5 te sterk.

Trainer Jerome Ceton had dinsdag in de EM Cup wedstrijd tegen Almkerk nog geëxperimenteerd met de laatste linie. Resultaat was dat Niels Labrie op de backplaats mocht opdraven. De oefenmeester kon geen beroep doen op Ömer Faruk Duman (vakantie), Brennan Bieri (geschorst) en Tim Schwebke (blessure). Daarentegen zaten Wilfried Prigge en Thijs van Veluw op de bank. Zij komen terug van een blessure en konden minuten maken. Ook Sil van Putten maakte deel uit van de bank, hij zal mogelijk in de komende weken inzetbaar worden, maar wordt met voorzichtigheid gebracht.

De wedstrijd begon nog hoopvol voor Heukelum, op eigen bodem had de equipe wat goed te maken na drie fikse nederlagen en een gelijkspel. Na een kwartier zag het er hoopvol uit toen Rick van Loo vanuit een scrimmage de 1-0 scoorde. Wilhelmina'26 stelde echter voor rust nog orde op zaken via doelpunten van Kevin van Esch en Samuel Hartgers en kwam op een 1-2 ruststand.

Na rust drukte Wilhelmina'26 speler Kevin van Esch nadrukkelijk zijn stempel op de wedstrijd. De uitblinker van deze wedstrijd zette vlak na rust de bezoekers op een 1-3 voorsprong. Kort daarna verzilverde Rick van Loo een buitenkans toen een speler van Wilhelmina'26 uitgleed en Van Loo beheerst Heukelum op 2-3 zetten en zo weer hoop gaf. Het was van korte duur want het was opnieuw Kevin van Esch die eigenhandig met twee doelpunten de eindstand op 2-5 zette.

Opnieuw een verlies met veel doelpunt tegen. Heukelum heeft nu na vier wedstrijden achttien doelpunten tegen en bivakkeert onderin de ranglijst. Een gemiddelde van 4,5 doelpunten per wedstrijd, veel te veel. Dat zullen spelers en begeleiding zelf goed weten.

Volgende week wordt aangetreden tegen Drechtstreek, wat eveneens één punt uit vier wedstrijden haalde. Al vroeg in de competitie een belangrijke wedstrijd. In Papendrecht wordt om 14:30 uur aangetreden.

Heukelum 1 - Wilhelmina'26 1   2-5   (0-2)

12.   1-0   Rick van Loo
24.   1-1   Kevin van Esch
44.   1-2   Samuel Hartgers
63.   1-3   Kevin van Esch
71.   2-3   Rick van loo
76.   2-4   Kevin van Esch
92    2-5   Kevin van Esch

Heukelum
: Yoerik van 't Pad, Milan van de Werken ('73. Wilfried PriggeGele kaart), Tim Verdier Wouter van Wijk, Niels Labrie ('85. Thijs van Veluw), Lars van Honk, Rick van Loo, Semih Kaplan, Giomaro Sihasale ('60. Redouan Berghout), Benjamin MeijdamGele kaart en Jeffrey van der HeidenGele kaart.

Wilhelmina'26: Lars Tertoolen, Willian Colijn (Jessey de Jong), Sjoer de Fijter (Tim de Laat), Nicky van Gils, Gerben Vos, Robert Robert, Samuel Hartgers, Kevin van Esch, Bart Jongejan (Koen van der Maaden), Christiaan van der Velden en Christian Esteban van Oort.

Scheidsrechter: Gerrit de Pater.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Jorg de Bruin (Wilhelmina'26).

Toeschouwers: -.