Heukelum is uitgebekerd na 2-0 nederlaag

Groep 1 023

14 september 2019 14:30

Bora Ari

Heukelum kwam er zaterdag niet aan te pas in IJsselstein tegen IJFC. Het team van Jerome Ceton kwam geen moment in de wedstrijd en liep tegen een 2-0 nederlaag aan. Heukelum eindigt hiermee op de derde plaats in de poule en is uitgebekerd.

Oefenmeester Ceton kon tegen IJFC geen beroep doen op Wilfried Prigge en Tim Schwebke. Lars van Honk was van het middenveld naar achteren gedirigeerd en Joell Papilaja kreeg een plaats in de spits toebedeeld.

De wedstrijd begon enerverend toen in de derde minuut een spelers van IJFC naar de grond ging in het Heukelumse strafschopgebied en IJFC om een strafschop vroeg. De goed leidende scheidrechter Bora zag er niets in. De toon leek gezet maar niets was minder waar, de wedstrijd "kakte in". De thuisploeg had het betere van het spel maar kwam niet tot noemenswaardige kansen. Heukelum kon geen grip krijgen op het middenveld van IJFC en hanteerde veelal de lange bal richting Joell Papilaja, die op "een eilandje" weinig kon uitrichten met de hoge ballen.

Heukelum noteerde in de tweeëntwintigste minuut de enige noemenswaardige kans. Alhoewel kans. Semih Kaplan kon alleen door richting het doel van IJFC. Maar hij werd teruggefloten voor buitenspel.

Tegen het einde van de eerste helft meldde de thuisploeg zich wat nadrukkelijker voor het doel van Yoerik van't Pad. Na eerst een kopbal voorlangs het doel, daarna een redding van Van't Pad, was het vlak voor rust raak. IJFC-er Yoeri de Kruijf draaide op de rand van het zestienmetergebied weg van een Heukelumse verdediger en krulde keurig binnen. De 1-0 beef staan tot de rust.

Vlak na rust kreeg Benjamin Meijdam de uitgelezen kans op de gelijkmaker. Na een afgeslagen aanval kreeg de weglopende Meijdam de bal op een presenteerblaadje aangeboden door IJFC doelman Maaswinkel. Meijdam schoot van twaalf meter over via keeper Maaswinkel, daar waar rustig een hoek uitkiezen beter was geweest. Mogelijk had Meijdam het idee dat een verdediger in aantocht was, terwijl de IJFC-verdediging nog ver weg was en Meijdam een zee van tijd had. Tijdens de daaropvolgende corner werd een kopbal van Joell Papilja onschadelijk gemaakt door keeper Maaswinkel.

Heukelum speelde de tweede helft wat meer vooruit, maar tot echte kansen kwam het niet. IJFC kreeg daarentegen een aantal goede mogelijkheden. Stefan de Wit profiteerde in de vijfenzestigste minuut door een vrije trap binnen te lopen en 2-0 te scoren. Daarna had de score nog verder op kunnen lopen, maar het bleef 2-0.

Met twee gelijkspelen (VVIJ en LRC) en nu één verliespartij eindigt Heukelum op de derde plaats in de poule en kent het bekertoernooi geen vervolg. De andere wedstrijd in de poule tussen VVIJ en LRC eindigde in een doelpuntloos gelijkspel. Hiermee eindigen IJFC en VVIJ op plaatst één en twee en zijn beide IJsselsteinse ploegen door naar de volgende ronde. Heukelum is op doelsaldo derde geworden voor LRC wat op de laatste plaats eindigt.

Komende week staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. Heukelum zal om 14.30 uur op De Vriezenwijk aantreden tegen Tricht.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

IJFC 1 - Heukelum 1   2-0   (1-0)

42.   1-0   Yoeri de Kruijf
65.   2-0   Stefan de Wit

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Milan van de WerkenGele kaart ('57. Sil Veltman), Tim Verdier, Lars van Honk, Joell Papilaja (57. Giomaro Sihasale), Rick van Loo, Semih Kaplan, Brennan Bieri, Omer Faruk Duman ('79. Christan van der Meijden), Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

IJFC: Michael Maaswinkel, Joël Steiginga ('76. Maikel van der Linden), Stefan de Wit, Jeffrey StigterGele kaart, Dwight Vlijter ('66. Gerben Renes), Stijn de BieGele kaart, Nino Poeketi, Ruben van Rooijen, Luciano Poeketi, Erwin van Soolingen en Yoeri de Kruijf ('57. Marc van Klij).

Scheidsrechter: Bora Ari.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Kees van Kleij (IJFC).

Toeschouwers: 130