We mogen weer: Oefennederlaag tegen Beesd

3 juli 2021 19:30

Marco van Honk

Zaterdag 26 juni werden de Corona-maatregelen afgeschaald en mochten de senioren eindelijk weer wedstrijden voetballen tegen andere clubs.  Voor Heukelum was op 10 oktober van het vorig jaar de laatste wedstrijd. Toen werd op De Vriezenwijk met 0-0 gelijkgespeeld tegen Sleeuwijk. Toen was publiek al niet meer welkom op De Vriezenwijk, dat was het laatst aanwezig op 26 september vorig jaar.

Zaterdag was 4e klasse Beesd te gast in Heukelum.  De club stapte twee jaar geleden over van het zondag naar het zaterdagvoetbal, maar heeft door de Corona nog geen competitie kunnen afmaken en zodoende nog niet echt aan het zaterdagvoetbal kunnen wennen.

Trainer Ceton liet van de A- en B-selectie liefst 23 spelers zoveel mogelijk in actie komen. Dit kwam de wedstrijd niet ten goede, maar de oefenmeester was al lang blij dat er mocht worden gespeeld.

Over de wedstrijd kunnen we vrij kort zijn. Een rommelig spelend Heukelum wat vooral in verdedigend opzicht blunderde. Maar liefst vier fouten gingen vooraf aan vier doelpunten van Beesd. Bij een terugspeelbal van Tim Verdier blunderde keeper Yoerik van't Pad. Een mislukte sliding, een mistrap en balverlies twee meter voor het eigen doel leidde elk Beesdse doelpunten in.  Enige lichtpuntjes waren het meedoen van een aantal JO19-spelers, het debuut van Chris van Bruggen en het doelpunt van JO19-speler Thomas van Iperen, die keuring het enige Heukelumse doelpunt voor zijn rekening nam. Eindstand 1-4.

Heukelum 1 - Beesd 1   1-4   (0-1)
21.   0-1   Eigen doelpunt
50.   1-1   Thomas van Iperen
70.   1-2   Beesd
79.   1-3   Beesd
86.   1-4   Beesd

Heukelum: Yoerik van't Pad, Ron de Nijs, Sil Veltman, Tim Verdier, Wouter van Wijk, Niels Labrie, Lars van Honk, Joëll Papilaja, Chris van Bruggen, Tim Schwebke, Reduan Berghout, Bennan Bieri, Sil van Putten, Joey Oudshoorn, Ferry Meijdam, Stan Looijen, Frank van Honk, Benjamin Meijdam, Jeffrey van der Heiden, Dominick Versveld, Michael Versveld, Thomas van Iperen en Bastiaan van Iperen.

Scheidsrechter: Addy IJzerman.
Assistent-scheidsrechter Heukelum: Gerrit Kon.