Pannaveldje moet verwijderd worden

26 januari 2021 16:00

het bestuur

In de regionale dag- en weekbladen zijn de afgelopen dagen berichten verschenen over een gerechtelijke uitspraak over het verwijderen van het pannaveld op ons sportcomplex.

Zoals bekend heeft onze vereniging beroep aangetekend tegen het besluit van de gemeente West Betuwe om het pannaveld op ons sportcomplex te verwijderen. Dit besluit heeft de gemeente genomen op basis van een al langer lopende handhavingszaak in verband met geluidsoverlast. Op 11 januari is hierover een rechtszitting geweest en zijn alle betrokken partijen gehoord.

Op 25 januari heeft de rechter een uitspraak gedaan. Helaas heeft de rechter onze vereniging niet in het gelijk gesteld en het beroep afgewezen. Met name in de avonduren worden de geluidsnormen overschreden en de rechter acht dat de vereniging te weinig mogelijkheden heeft om deze geluidsoverlast te voorkomen.

Wij zijn bijzonder teleurgesteld dat de rechter ons in het ongelijk heeft gesteld.

Wij zullen in een later stadium nog nader ingaan op de wijze hoe dit besluit tot stand gekomen is en welke argumenten daarbij een rol gespeeld hebben.

Gezien de berichten in de diverse dag- en weekbladen leek het ons goed om onze leden, donateurs, sponsoren, vrienden en sympathisanten via deze weg op de hoogte te stellen van dit besluit.

Ook tijdens de digitale algemene ledenvergadering van 11 februari aaanstaande zal het bestuur op de zaak terugkomen.