Covid-19 besmetting binnen de vereniging

7 september 2020 20:45

Helaas is vandaag gebleken dat een selectiespeler positief is getest op Covid-19. De betreffende speler was zaterdag in afwachting van het testresultaat niet aanwezig, maar is donderdag (hij wist toen nog niets van een eventuele besmetting) wel met een aantal andere leden van de selectie in aanraking geweest. Deze leden worden momenteel gecontacteerd door de GGD.

De betreffende speler hoorde vrijdag dat hij in aanraking is geweest met iemand die besmet is met Covid-19. Hij heeft direct actie ondernomen, heeft zich laten testen en is zelf uit voorzorg in quarantaine gegaan.

Als gevolg van de positieve test heeft het bestuur besloten dat de A-selectie spelers en staf voorlopig niet actief en aanwezig mogen zijn op De Vriezenwijk. De oefenwedstrijd van dinsdagavond tegen WNC is afgelast en er zullen voorlopig geen trainingen zijn van de selectie. De trainingen van de andere elftallen gaan vooralsnog door.

Het bestuur geeft aan dat er geen reden tot paniek is en verzoekt de leden de rust te bewaren.  Er zal overleg zijn met KNVB en GGD over eventueel verder te nemen stappen. De communicatie hierover zal via de website lopen.

Het bestuur verzoekt nadrukkelijk iedereen met klachten thuis te blijven en niet naar het sportpark te komen!

De club volgt de normen van GGD en KNVB en verzoekt de leden nogmaals zich hieraan te houden!

Bron: het bestuur