De Voorzitter: Nog deze week aanvang renovatie velden

24 maart 2020 15:00

Marco van Honk

In het kader van het Coronavirus hebben we deze week een interview met voorzitter Jan de Groot. Opvallend is dat het bestuur, gemeente en aannemer Van Wijlen de gelegenheid aanpakken om deze week al te beginnen met de renovatie van het A-veld en het trainingsveld.

Het zijn hectische tijden voor onze voorzitter en het bestuur van onze club. Sinds gisterenavond 23 maart heeft de regering alle bijeenkomsten verboden, dus ook de vergaderingen van het bestuur. Nu juist het bestuur de gevolgen moet overleggen en regelen maakt het bestuur vooral gebruik van e-mail, WhatsApp en telefonisch contact.

De afgelopen weken volgden de maatregelen zich in een rap tempo op.  Twee weken geleden werden alle wedstrijden in Noord-Brabant uitgesteld. Al snel volgde heel Nederland en moesten alle complexen dicht. Nu zijn ook kleine bijeenkomsten verboden en ligt het voetbal stil tot minstens 1 juni.

"De maatregelen rond het virus vinden wij niet meer dan normaal in soortgelijke situaties.", aldus De Groot. "Voetbal is natuurlijk maar een bijzaak. Wel de belangrijkste, dat dan weer wel. Maar toch, als mensenlevens in het geding zijn doe je als bestuur je plicht."

v.v.Heukelum voorzitter Jan de Groot

Voor half juni geen voetbal en geen inkomsten

De Groot verwacht voor half juni geen enkele actie op De Vriezenwijk. "Wellicht dat we dan nog kunnen denken aan een onderling toernooi en wellicht zou half juli nog een bedrijventoernooi kunnen plaatsvinden." Het bedrijventoernooi werd met succes vorig jaar in nieuwe stijl georganiseerd.

Mochten er in juni, juli nog toernooien plaatsvinden op De Vriezenwijk dan hoopt het bestuur hiermee nog wat middelen in kas te kunnen krijgen (geld in het laatje). Onze Voorzitter verwacht dat op financieel gebied onze club geen gemakkelijke maanden tegemoet gaat en verwacht dat ook de clubs uit de regio flinke last gaan krijgen van het missen van inkomsten. "Ik denk dat dit voor een flink aantal clubs de doodsteek wordt. Zeker de zwakkere broeders. Dat is zeer treurig..."

De Groot: "De zomer wordt echter door het ontbreken van een flink bedrag aan kantine-inkomsten financieel lastig. Ik verwacht daarnaast van de KNVB ook een bijdrage aan deze crisis, met financiële consequenties. Tot nu toe hebben wij daar niet veel van gehoord."

Deze week aanvang renovatie velden

Het bestuur draait al ruim twee weken op volle toeren om alles in goede banen te leiden. Inmiddels zijn een aantal zaken beslist. Een van deze beslissingen is deze week genomen ten aanzien van de renovatie van het A-veld en trainingsveld. Dit stond komende zomer op het programma, maar is door de omstandigheden naar voren gehaald op de planning.

"In overleg met de Gemeente West Betuwe en de aannemer, die het onderhoud van de velden uitvoert Van Wijlen, is besloten deze week te starten met de renovatie van het A-veld en trainingsveld, die deze zomer op het programma stond".

A-veld v.v.Heukelum

Het heeft volgens De Groot drie grote voordelen. Zo is de tijd die de renovatie in beslag neemt in het voorjaar aanzienlijk korter.  "De velden krijgen een betere kwaliteit. En het bestuur heeft een interessant bedrag uit onderhandeld omdat het sneller en passend kan." De besparing voor onze club zal rond de €12.000 zijn. "Hiernaast hebben wij vanaf medio juni een prachtig nieuw veld en ook een verbeterd trainingsveld, want dat was ook heel slecht de afgelopen maanden."

Daarmee is het bestuur er zeker nog niet. Er gebeurt nog meer. Verschillende bestuursleden zijn in goed overleg met de verschillende commissies. "Wordt u als lid of vrijwilliger benaderd voor een van deze zaken, sta er positief tegenover, de club blijft echt bestaan als wij er allemaal achter staan."

Jubileumfeest uitgesteld

Jammer genoeg heeft het bestuur moeten besluiten de jubileumfestiviteiten uit te stellen.  "Het is ontzettend triest dat we dit hebben moeten uitstellen. Wij hopen en verwachten dat we in het najaar alsnog uit kunnen pakken, al zal de viering wellicht wat kleiner zijn dan eerst gepland."

"Voor de toekomst zal ik willen zeggen: Mensen blijf positief en geloof altijd in de kracht van het samenwerken, met name de begeleiding en het warme bad voor de jeugd. Dat zijn de belangrijkste zaken waar wij het voor moeten doen."

Onze voorzitter wenst wensen alle leden, donateurs en sponsoren veel sterkte, een goede gezondheid en een snel herstel uit de crisis toe! Hij hoopt eenieder in de tweede helft van het jaar weer op ons (nog mooiere) complex te mogen begroeten.